ایجاد ۱۰ کارگروه تخصصی مد و لباس در اصفهان

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۳:۳۶:۱۸
کد خبر: ۸۹۱۳۶۶
ایجاد ۱۰ کارگروه تخصصی مد و لباس در اصفهان
مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب گفت:کارگروه های تخصصی لباس اصفهان در 10 عنوان لباس اجتماع، لباس مجلسی، لباس کودک، فرم مدارس، حجاب و عفاف، لباس منزل، پارچه سازی، لباس آقایان، کیف و کفش، تحقیق و توسعه تعریف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،نشست تخصصی طراحان لباس شهر اصفهان توسط مرکز تخصصی بانوان آفتاب و با همکاری موسسه فرهنگی هنری دانش آرا در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب در این نشست به تدوین و رونمایی از نخستین "منشور مد و لباس" و عملکرد طراحان لباس اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس این منشور به صورت پیوسته و مداوم، زیرساخت هایی تعریف و نمایشگاه هایی برگزار شد.

لیلا لندی ادامه داد:کارگروه های تخصصی در 10 عنوان لباس اجتماع، لباس مجلسی، لباس کودک، فرم مدارس، حجاب و عفاف، لباس منزل، پارچه سازی، لباس آقایان، کیف و کفش، تحقیق و توسعه تعریف شده اند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه راه اندازی رسمی کارگروه های تخصصی در حوزه طراحی لباس است، افزود: همیشه در زمینه لباس و پوشاک و حجاب نقدهایی وجود داشته ولی هیچوقت نهادهای دولتی و غیرانتفاعی و سازمان های مردم نهاد کنار یکدیگر قرارنگرفته اند و به صورت هم راستا فعالیت نکردند و این موضوع دغدغه ما درخصوص لباس بوده است.

لندی تاکید کرد: هدف از ایجاد کارگروه های تخصصی در زمینه طراحی لباس این بوده است که موازی کاری ها حذف شده و به وحدت رویه ای برسد.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب ادامه داد: ما در یک شهر فرهنگی زندگی می کنیم اما متاسفانه از لباس اجتماع،  لباس جشن تولد، لباس مدارس، لباس حجاب و عفاف، لباس منزل و بسیاری از انواع دیگری از مباحث و عناوین حوزه لباس هیچ تعریفی نداریم، و حتی در مباحث توسعه ای و پارچه سازی هم تعریف مشخصی وجود ندارد و متاسفانه همه فعالیت ها در زمینه طراحی لباس به صورت جداگانه و موازی انجام شده و هرکسی صرفا به تخصص خود پرداخته است.

وی گفت: ما به عنوان نهاد عمومی تلاش می کنیم در عرصه پوشاک شهر در بحث های تسهیلگری همراه طراحان باشیم و اگر نمی توانیم کمکی کنیم حداقل سنگ اندازی نکنیم.

لندی با ابراز امیدواری از تشکیل ویترین ملی پوشاک در آینده ای نزدیک در اصفهان، گفت: باتوجه به مشکلات بسیاری که در حوزه پوشاک وجود دارد و این مشکلات تنها به موضوع فروش پوشاک و تامین مواد اولیه محدود نمی شود، بنابراین ایجاد ویترین ملی پوشاک در اصفهان براساس منشور مد و لباس می تواند راهگشایی برای مشکلات باشد ضمن اینکه به فراخور نیازها نمایشگاهی درخصوص فرآیند طراحی و تولید پوشاک نیز ارائه خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا میرمحمدصادقی رییس موسسه فرهنگی هنری دانش آرا نیز در این جلسه گفت: دو گروه اهداف عمومی و تخصصی از مجموعه اهداف منشور تخصصی مد و لباس شهر اصفهان بشمار می روند که در این خصوص اهداف عمومی به این موضوع بازمی گردد که بتوانیم سطح جامعه را در موضوع فرهنگ پوشش صحیح ارتقا دهیم و اهداف تخصصی نیز به این موضوع اشاره دارد که ما بتوانیم از پتانسیل های موجود شهر اصفهان در حوزه های هنری، تولید و صنعت  استفاده کنیم که همه این موارد به ارتقا مد و لباس کمک می کند.

وی با بیان اینکه همزمان با رونمایی از منشور مد و لباس، نخستین نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی برگزار شد، ادامه داد: سال گذشته بیشتر نگاه مفهومی داشتیم و امسال با نگاه کاربردی در دوبخش فروش و مسابقه فعالیت خواهیم داشت که در بخش فروش باتوجه به افتتاح گالری تخصصی مد و لباس، نمایشگاه های حوزه مد و لباس در این گالری برگزار خواهد شد و در بخش مسابقه هم با رویکرد دهه محرم فعالیت می کنیم.

رییس موسسه فرهنگی هنری دانش آرا با اشاره به اینکه هدف از این جلسه تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه مد و لباس است، تصریح کرد: این کارگروههای تخصصی در ده عنوان لباس اجتماع، لباس مجلسی، لباس کودک، فرم مدارس، حجاب و عفاف، لباس منزل، پارچه سازی، لباس آقایان، کیف و کفش، تحقیق و توسعه تعریف شده اند.

سمیه شفیعی‌نیا استاد دانشگاه و طراح حوزه عفاف نیز در این نشست اظهارکرد: در ایران بیش از شش هزار برند در حوزه پوشاک فعال است اما دامنه تولیدات آنها بسیار زیاد است به طوری که وقتی که یک متقاضی می خواهد نیاز خود را مرتفع کند سردرگم می شود که باید نزد کدام کارگروه برود.

وی ادامه داد: تمام کارگروه ها می تواند مشتقات زیادی داشته باشد درنتیجه، این شبکه شدن‌ها و ایجاد زیرگروه های مختلف در کارگروه ها می تواند خلاءهای موجود را مرتفع کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز