غلامرضا ظریفیان در همایش "وضعیت دیگر"مطرح کرد؛

جمعیت جوانان ایران رو به کاهش است

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۲۱:۰۴:۴۲
کد خبر: ۸۹۱۵۳۱
جمعیت جوانان ایران رو به کاهش است
غلامرضا ظریفیان،پژوهشگر واستاد دانشگاه گفت:شهرداری باید به زندگی ها کیفیت ببخشد تا جوانان بتوانند با آرامش خلق ایده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،غلامرضا ظریفیان در همایش "وضعیت دیگر" اظهار کرد: جوانان موتور محرک توسعه هستند و کشور های مهم همیشه  درباره جوانان برنامه دارند.

 وی ادامه داد: سه دهه اخیر حاکمان ایران  به مسئله جوانان اهمیت داده اند، شوراهای عالی برگزار کرده و وزارت ورزش و جوانان تشکیل داده اند.

 این استاد دانشگاه در ارتباط با خصلت جوانان گفت: جوانان درمعرض آسیب ها هستند و از این جهت باید مراقب آنان بود.

اگر جامعه دچار بحران اخلاقی شده در واقع جوانان دچار بحران اخلاقی شده اند. جوانان درحال حاضر نمی‌خواهند مثل نسل گذشته خود باشند و روحیه لجبازی دارند‌.

ظریفیان افزود: جوان یک سرمایه اجتماعی است و می تواند توسعه ایران را دگرگون کند. مسائل اقتصادی مهمترین مشکل جامعه است و ۲۰درصد جامعه معتقد هستند در آسیب های جوانان نقش مهمی دارد. جامعه نگران مشکلات جوانان است اما مشکل اصلی خود رل نمی‌داند.

وی چهار عامل را دردر رفع مشکل جوانان مهم دانست و گفت: برای رفع مشکلات جوانان، حاکمیت، جامعه مدنی، خانواده و جوانان نقش موثری در ارتباط با جوانان خواهند داشت. جمعیت جوانان ما رو به کاهش است ،جوانان را بین ۱۵ تا ۲۹ سال میدانند اما با واقعیت تطبیقی ندارد. به دلیل اینکه امید به زندگی بیشتر شده است محدوده سنی جوانی را میتوان  از ۱۸ تا ۴۰ سال دانست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایران جزو بیست کشور جوان دنیا است، تصریح کرد:  ۱۲ میلیون فارغ التحصیل در ایران وجود دارد و چهارمیلیون دانشجو هم اکنون درحال تحصیل هستند که ظرفیت های خوبی دارند اما متاسفانه ۴۱ درصد فارغ‌التحصیلان بیکار هستند.

وی ادامه داد: ایران ظرفیت های زیست محیطی خوبی دارد و ۳۰ درصد ثروت ملی ایران منابع طبیعی است و از آنجایی که نیروی جوانی فرصت طلایی برای ایران است، شهرداری باید به زندگی ها کیفیت ببخشد تا جوانان بتوانند با آرامش خلق ایده کنند.

وضعیت دیگر ویژه برنامه‌ای بود که به بهانه روز جهانی جوان با همکاری شورای مشاوران جوان شهردار اصفهان و مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سالن هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز