گسترش همکاری های اقتصادی اصفهان و المثنی عراق

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۱۳:۵۶:۴۸
کد خبر: ۸۹۱۷۱۴
گسترش همکاری های اقتصادی اصفهان و المثنی عراق
در دیدار استاندار المثنی عراق با استاندار اصفهان در خصوص توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی بین این دو استان عراق و ایران بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی، استاندار اصفهان در دیداربا استاندار المثنی عراق اظهار داشت: ما احساس جدایی با عراقی ها نداریم زیرا همه مسلمان هستیم و این دو ملت سابقه دیرینه ای با هم دارند.

وی افزود: هشت سال جنگ برهه ای از تاریخ بود که گذشت اما امروز محور برادری و اخوت، سرلوحه ارتباط ما با عراق است.

استاندار اصفهان با اشاره به توانایی ها و ظرفیت های اصفهان گفت: بزرگترین کارخانه های کشور از جمله فولاد و سیمان در این خطه است و شرکت های دانش بنیان زیادی با نوآوری در انواع صنایع در آن فعال هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان، مقصد همه گردشگران دنیاست، افزود: پیشنهاد می کنم که تورهای گردشگری عراق به اصفهان سفر کنند تا زمینه ارتباط بیشتر دوکشور فراهم شود.

رضایی تاکید کرد: صنعتگران، کشاورزان و نخبگان اصفهانی می توانند تجربه های خود را در زمینه های مختلف مانند کشت گلخانه ای، کاهش مصرف آب و بهره وری بالا، شیلات، پزشکی و پرورش انواع دام و طیور در اختیار استان المثنی قرار دهند.

احمد منفی جوده نیز در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: المثنی، دومین استان عراق از نظر مساحت است و ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف از جمله صنعت نفت و پتروشیمی و کشاورزی دارد و در طرح های دولتی و سرمایه گذاری خود از فعالان اصفهانی استقبال می کند.

استاندار المثنی عراق با بیان این که ظرفیت استخراج نفت در این استان ۸.۵ میلیارد بشکه است، اظهار داشت: این خطه در کشت گندم و خیار در عراق شهرت دارد و امیدواریم شرکت ها و سرمایه گذاری ایرانی و اصفهانی در طرح های ما مشارکت داشته باشند.

وی به پیشینه تاریخی، صنعتی، پزشکی و فناوری اصفهان اشاره و تصریح کرد: وجود همه این ویژگی ها و شاخص های برتر در یک استان، ارزش بالایی دارد.

منفی جوده خاطرنشان کرد: اصفهان از پیشینه و فرهنگ غنی برخوردار است و برادری و وفاق بین ملت ایران و عراق ستودنی است و ایران در زمان تجاوز داعش در سال ۲۰۱۴ از مردم این کشور دفاع کرد به طوری که خون شهدای ایرانی با عراقی یکی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز