دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو :

اکنون، زمان دل خوش کردن به پروژه های صرفاً محلی نیست/ اصفهان می تواند الگوی دیگر شهرها در دیپلماسی فرهنگی باشد/ ویترین اصفهان از افتخارات پر است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۲:۱۶:۴۰
کد خبر: ۸۹۳۱۲۷
اکنون، زمان دل خوش کردن به پروژه های صرفاً محلی نیست/ اصفهان می تواند الگوی دیگر شهرها در دیپلماسی فرهنگی باشد/ ویترین اصفهان از افتخارات پر است
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، با اشاره به اینکه شهرداران بزرگ دنیا در عرصه دیپلماسی عمومی و شهری نقش آفرینی کرده و شهردار می تواند سخنگوی یک ملت و فرهنگ باشد، گفت: اکنون، زمان دل خوش کردن به پروژه های صرفاً محلی نیست بلکه در رویارویی قدرت های بزرگ دنیا با ایران، باید از هر ابزاری برای اثرگذاری در جهان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،حجت ا... ایوبی در دیدار با شهردار اصفهان اظهار داشت: در این راه شهرداران و شهردار اصفهان رسالت بزرگی بر عهده دارد. ما در کمیسیون ملی یونسکو بخشی را برای احیای روابط با خواهرخوانده های شهرها، فعال کردیم تا شهرها دوباره با هم کار کنند.

وی افزود: همکاری های لازم با شهرداری اصفهان برای راه اندازی مدرسه بین المللی دوخت های ملی و باشگاه صنایع دستی انجام می شود تا شهر اصفهان الگوی سایر شهرهای ایران باشد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ادامه داد: دیپلماسی فرهنگی اکنون جایگاه خود را بین شهرهای ما پیدا کرده و خوشبختانه پروژه اصفهان 2020 نیز در همین راستا است و چنانچه کمکی برای پیشبرد این طرح در حیطه اختیارات کمیسیون ملی یونسکو باشد، دریغ نخواهیم کرد. 

وی افزود: شهر اصفهان می تواند از برندهایی همچون باشگاه صنایع دستی و مدرسه بین المللی دوخت برای تحقق اهداف خود در زمینه گردشگری هم استفاده کند.

بهمن نامور مطلق، معاون مطالعاتی و مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر اصفهان شهر تمدن سازی و انسان سازی است، اظهار کرد: گفتمان حاکم بر اصفهان خاص است و هرکس به این شهر می آید، آغشته به این گفتمان می شود.  

وی ادامه داد: از دیدگاه یونسکو، شهرها بسیار مهم هستند. گاه برخی کشورها در دنیا شناخته شده نیستند اما شهرهایشان به نام و مطرح است از این رو جایگاه شورا و شهرداری ها برای توسعه شهرها به صورت ویژه دیده شده است.

معاون مطالعاتی و مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو ایران تصریح کرد: شهرها نقش فعالی در زندگی بشریت دارند و از آنجائیکه ویترین اصفهان از افتخارات پر است، اصفهان باید از این سرمایه برای حفظ برندهای خود همچون شهر خلاق و شهر صنایع دستی، بهره ببرد.

وی ادامه داد: یونسکو می تواند به ارتباطات بین المللی شهرهایی همچون اصفهان کمک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز