پیشنهادفرهنگی روز/

آخرین روزهای میزبانی موزه هنرهای معاصر از نقاش فرانسوی/نمایشگاه انفرادی نقاشی«ژان ـ پییر بریگودیو»

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۵:۱۹
کد خبر: ۸۹۴۴۵۹
آخرین روزهای میزبانی موزه هنرهای معاصر از نقاش فرانسوی/نمایشگاه انفرادی نقاشی«ژان ـ پییر بریگودیو»
پیشنهادفرهنگی آخرهفته برنا،بازدید از نمایشگاه نقاشی«پیدایش» از آثار نقاش فرانسوی «ژان ـ پییر بریگودیو»است که تنها تا روز جمعه 15 شهریورماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،اوایل مرداد ماه بود که بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران طی اطلاعیه ای اعلام کردنمایشگاه انفرادی «پیدایش» Genèse از آثار نقاشی «ژان ـ پییر بریگودیو» Jean-Pierre Brigaudiot هنرمند فرانسوی با همکاری و حمایت سفارت فرانسه در ایران؛ در گالری شماره 3 موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح
می شود.

حالا این نمایشگاه در روزهای پایانی است و تا روز جمعه 15 شهریور ماه فرصت دارید که آثار این نقاش را در موزه هنرهای معاصر ببینید. موضوع این نمایشگاه جذاب، آفرینش است؛ لحظه‌ای که انسان زاده می‌شود، می‌اندیشد و در تصور خویش از خویش به نامیرائی فکر می‌کند.

«ژان ـ پییر بریگودیو» شاعر و هنرمندی فرانسوی در سال 1943 متولد شد و در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند. وی به صورت همزمان به تدریس در دانشگاه و همچنین فعالیت در زمینه شعر و نقاشی می‌پردازد. بریگودیو مجموعه آثار خود را که حالا از پاریس به اصفهان رسیده«پیدایش» نام نهاده و در قالب این نمایشگاه گویی با داستانی مصور از راز و رمز آفرینش می گوید.

«ژان ـ پییر بریگودیو»نخستین بار در سال ۲۰۰۱  که توسط دانشگاه هنر به اصفهان دعوت شد.در مدت اقامت در ایران در کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و ملاقات‌هایی که در دانشگاه‌های هنری داشت در اصفهان دوستان زیادی پیدا کرد پیش زمینه حضور دوباره در اصفهان و برپایی نمایشگاه نقاشی شد.

اواستاد هنر معاصر و مدیر دانشکده هنر دانشگاه پاریس نیز بوده و این نمایشگاه گواهی است بر کاری هنرمندانه که همچنان در حال انجام شدن است، کاری که همواره خلق و بازتولید می‌شود.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره این نمایشگاه به خبرنگار برنا می گوید:در دنیای امروز هنرمندی که تنها موسیقی یا نقاشی بداند و از هنرهای دیگر بی‌بهره باشد جایگاهی پیدا نخواهد کرد.بریگودیو در فرانسه شاعری نامدار است و دوره‌های گوناگون کاری را سپری کرده تا به این نمایشگاه رسیده و آثار او محدود به یک شاخه یا تکنیک نیست و در واقع بینامتن است.

آثار این نمایشگاه ناهمگون، چندرسانه‌ای و با استفاده از رشته‌ها و زمینه‌های گوناگون چون عکس، چاپ، مجسمه سنگی و برنزی و گلاژ خلق شده اند و نقاشی‌های او را بدون توجه به اشعارش نباید دید، چون نقاشی‌ها و شعرهایش با هم درآمیخته و یکی شده‌اند و با یکدیگر ایفای نقش کرده و احساس او را از جهان هستی آشکار می‌کنند.

برای بازدید از این نمایشگاه تنها تا روزجمعه 15شهریورماه فرصت دارید به گالری شماره ۳ موزه هنرهای معاصر اصفهان سربزنید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز