بیش از هزار خیمه و ایستگاه صلواتی در اصفهان برپا شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۳:۲۹:۳۴
کد خبر: ۸۹۵۲۵۱
بیش از هزار خیمه و ایستگاه صلواتی در اصفهان برپا شد
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیش از یک هزار مجوز برپایی خیمه و ایستگاه صلواتی و نزدیک به دو هزار مجوز داربست اطلاع رسانی، صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسین امیری اظهار کرد: امسال نیز هیئت های مذهبی همکاری و تعامل دو طرفه خوبی با شهرداری اصفهان داشته اند، گفت: از حدود دو هفته قبل از شروع محرم صدور مجوزهای لازم برای برپایی خیمه و داربست ایستگاه های صلواتی آغاز و انجام شد که در مجموع بیش از یک هزار مجوز برپایی خیمه و ایستگاه صلواتی و نزدیک به دو هزار مجوز داربست اطلاع رسانی، صادر شد.

وی افزود: در کنار همه هیئت ها و ایستگاه های صلواتی سطل های جمع آوری پسماند به منظور حفظ نظافت و زیبایی شهر در نظر گرفته شده است.

امیری خاطرنشان کرد:نظافت معابر مسیرهای تردد هیئت های عزاداری، شستشوی خیابان های اصلی و لایروبی کانال ها، برداشت نخاله های ساختمانی و نظافت خیابان ها قبل، حین و بعد از پایان مراسم از جمله اقدامات حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان است که توسط نیروهای خدمات شهری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه همانند سال های قبل نظافت لحظه به لحظه شهر در روزهای تاسوعا و عاشورا در دستور کار شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: مجموعه ای از پاکبانان در همه مناطق ١٥ گانه شهر اصفهان و در نزدیکی تمام هیئت ها، چایخانه های صلواتی سطح شهر و مسیر های پر تردد دسته های عزاداری مستقر می شوند و در لحظه به نظافت شهر می پردازند. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی چندین اکیپ از نیروها و ناوگان خودروهای آتش نشانی و سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان در مسیرهای عزاداری در شهر مستقر خواهند شد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به جمله معروفی که «هر پسماند و ظرف یک بار مصرفی که به زمین ریخته شود برای برداشتن آن کمر یک پاکبان باید خم شود» اضافه کرد : از همه شهروندان تقاضا داریم همانند گذشته که با مدیریت شهری همکاری خوبی داشته اند این بار نیز در حفظ و نگهداری شهر همیار کارگران خدوم خدمات شهری باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین از نصب حدود دو هزار پرچم سیاه و سبز در معابر و خیابان های شهر اصفهان به مناسبت ایام محرم خبر داد و گفت: از سوی سازمان زیباسازی 40 المان اشک بزرگ با نوشته «یا قتیل العبرات» در میادین و چهارراه های شهر و 400 اشک کوچک هم به تیرهای چراغ برق نصب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز