آغاز فیلمبرداری بخش چین داستان انار از مهرماه/داستان انار،مستندی درباره اصفهان

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۹:۵۱:۵۵
کد خبر: ۸۹۸۸۳۲
آغاز فیلمبرداری بخش چین داستان انار از مهرماه/داستان انار،مستندی درباره اصفهان
فیلمبرداری بخش ایران پروژه مشترک ایران و چین به تهیه کنندگی محمدحسین لطیفی پایان یافت وفیلمبرداری بخش چین از 18 مهر آغاز می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کارگردان مستند گردشگری داستان انار گفت:این فیلم تولید مشترک دو کشور ایران و چین است.تهیه کننده چینی آن کمپانی sunnyway است و پروژه به سفارش شبکه تلوزیونی CCtv چین ساخته می شود.

محمودآبادی اظهار کرد: یک مستندساز چینی، یک پروفسور تاریخدان ایرانی و یک دختر مترجم چینی در این اثر حضور دارند و نامی که دختر ایرانی برای خود انتخاب کرده انار است.

وی در ادامه افزود: نماد شهر شیان، انار و تحفه ای هدیه داده شده از سوی ایران به چین از هزاران سال پیش است.تمام تلاش مستند گردشگری داستان انارآشنایی مخاطب بین المللی و به ویژه چینی با جذابیت ها، زیبایی‌ها و توانمندی‌های تاریخی و مدرن شهر اصفهان است.

محمود آبادی با اشاره به زمان و مراحل اکران و پخش داستان انار گفت: اولین اکران بین المللی و بخش بین المللی ما در دسامبر امسال یعنی اواخر آذر و قبل از ژانویه ۲۰۲۰ در جشنواره گوانجوی چین خواهد بود. بعد از آن اکران در تور جشنواره‌ای را در پیش داریم. سپس پخش با تلویزیون های سه بخش چین تایوان و هنگ کنگ در شبکه CCtv خواهد بود. بعد از آن پخش تلویزیون ملی ایران و در نهایت پخش بین المللی را خواهیم داشت که تلاش می‌کنیم برای شبکه هایی مانند National geography, Discovery channel, DocumentaryTV  و ... پخش بین المللی داشته باشیم.

محمود آبادی با بیان اینکه اصفهان و شهر تاریخی و زیر زمینی نوش آباد در کاشان محل بخش اول فیلمبرداری این کار است، تاکید کرد: فیلمبرداری این پروژه در اصفهان ۱۷ روز به طول انجامید و از ۱۸ مهر بخش دوم فیلمبرداری در چین آغاز می شود.

وی گفت: طبق تفاهمنامه گروه ایرانی از اصفهان و گروه چینی در چین از شهر شیان همکاری خواهند داشت. از این گروه ایمان صالحی، مدیر فیلمبرداری و مازیار محمودآبادی، کارگردان دوم و همچنین مجتبی وطن‌خواهان دستیار اول و برنامه ریز و من برای ادامه پروژه و فیلمبرداری به چین خواهیم رفت. در این اثر سه بازیگر چینی حضور خواهند داشت و دکتر محمودآبادی در نقش روایتگر هستند.

محمودآبادی با بیان اینکه تولید فیلم به دو زبان چینی و فارسی صورت می گیرد، گفت:  با این وجود برای پخش بین المللی و وابسته به محل پخش زیرنویس تهیه خواهد شد.

خشایار محمود آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در اصفهان و کارگردان آثاری چون پروژه مشترک ایران-ایرلند به نام "راز ماندگاری"است و تاکنون در جشنواره‌های بین المللی راه ابریشم – ایرلند- دابلین به عنوان عضو شورای سیاست گذاری از سال ۲۰۱۲ تاکنون و در جشنواره بین المللی فیلم‌های آسیایی ـ لس آنجلس آمریکا ـ عضو شورای سیاست گذاری از سال ۲۰۱۴ تا کنون بوده است و همچنین به عنوان داور جشنواره‌های وین- اتریش، بیروت-لبنان و اصفهان- ایران نیز در عرصه بین المللی حضور داشته است.

 

 

نظر شما