معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم التحریر در مراکز بازیافت

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۲:۴۰:۱۱
کد خبر: ۸۹۹۱۲۵
تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم التحریر در مراکز بازیافت
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت:ایستگاه های ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم ‌التحریر مجهز شده و طرح تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم ‌التحریر نو در سطح ایستگاه های بازیافت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسین امیری در جلسه هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری اظهار کرد: زیباسازی شهر، ایمن‌سازی‌ خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها، اجرای تدابیر ترافیکی و ویژه و ‌برنامه‌های فرهنگی از جمله اقدامات شهرداری اصفهان در آستانه بازگشایی مدارس است.

امیری با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، شهر چهره دیگری به خود می‌گیرد، اظهار کرد: رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری محدوده مدارس، نظافت و پاکیزگی محیط اطراف مدارس، پاکسازی و رنگ‌آمیزی همه پانل‌های نصب شده در سطح شهر به منظور زیباسازی شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پاکسازی زمین‌های بایر و شست و شوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر و هماهنگی در خصوص جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌روهای شهر خصوصاً معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور سهولت در رفت‌و‌آمد دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی تاکید کرد: خشکه بری از درختان و همچنین هرس و فرم‌دهی پرچین‌های مورت به ویژه معابر منتهی به مدارس برای زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: امحاء همه دیوار نوشته‌های سطح شهر به خصوص طرح‌ها و دیوار نوشته‌های غیرقانونی دیوارهای مدارس همچنین نظافت و شست و شوی مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی، جداول، پل‌های عابرپیاده و .... از جمله اقداماتی است که پیش از بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا اول مهرماه نظافت و پاکسازی مادی‌ها و انهار به طور ویژه انجام می‌شود، تصریح کرد: بررسی ایمنی محوطه‌های بازی داخل پارک ها، ساماندهی، زیباسازی و ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده و پل‌های هوایی نیز از تعهدات اداره خدمات شهری است و در دستور کار قرار دارد.

امیری با بیان اینکه زیباسازی مدارس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در برخی مناطق، تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس برای استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس، در حد مقدور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه های ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم ‌التحریر مجهز می‌شود، تاکید کرد: طرح تعویض کتاب و دفتر کهنه با لوازم ‌التحریر نو در سطح ایستگاه های بازیافت اجرا می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در زمان بازگشایی مدارس، ایمن‌سازی معابر و نوسازی و بازسازی علائم ترافیکی است، گفت: اصلاح ترافیکی معابر و خیابان‌ها به خصوص در محدوده اطراف مدارس با هدف ایمن‌سازی حداکثری معبر برای دانش‌آموزان و خط‌کشی ترافیکی در محل‌های مورد نیاز با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: رفع نواقص تابلوها، ساماندهی و تکمیل تابلوهای ترافیکی در مسیرهای منتهی به مدارس و رنگ‌آمیزی تابلو اسامی خیابان‌هایی که نیاز به بازسازی دارد در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان رفع خطرهای احتمالی در مسیر دانش آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: رفع موانع و نواقص خطرآفرین عابرین و خودروها، رعایت موارد ایمنی کارگاه‌های عمرانی، رفع پستی و بلندی ها و حذف موانع به ویژه موانع خطرناک در مسیر تردد دانش آموزان الزامی و در حال انجام است.

وی با اشاره به توجه ویژه و اقدام به برگزاری جلسات آموزشی فرهنگ شهروندی به دانش‌آموزان تصریح کرد: با هماهنگی کمیته فرهنگ شهروندی و سازمان فرهنگی تفریحی در مدارس مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان جلسات آموزشی فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود.

امیری گفت: اقدامات لازم به منظور آماده‌سازی شهر به هنگام بازگشایی مدارس در حال انجام است و از اول مهر آماده‌باش صددرصدی خواهیم داشت و امیدواریم شهروندان از وضعیت شهر اصفهان برای آغاز فعالیت مدارس رضایت کامل را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز