مرور روزنامه های اصفهان

مرزهای اصفهان تغییر نمی کند/سقوط زادو ولد در اصفهان

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۳:۲۵:۳۹
کد خبر: ۹۰۰۱۴۵
مرزهای اصفهان تغییر نمی کند/سقوط زادو ولد در اصفهان
در مروری بر روزنامه های اصفهان،از مطالبی درباره مرزهای اصفهان تا اقدامات شهرداری برای فضای سبز و سقوط میزان زاد و ولد در اصفهان به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،روزنامه های اصفهان در روزپایانی هفته تیترهای متنوعی داشتند و از مطالبی درباره حذف یارانه افراد پردرآمد تا بررسی موضوع مرزهای اصفهان در آن به چشم می خورد.موضوع مشترک در روزنامه ها صحبت های مدیرکل ثبت احوال اصفهان درباره سقوط جمعیت در دو روزنامه زاینده رود و عصراصفهان بود.

اصفهان امروز

مرزهای اصفهان بی تغییر می ماند

روزنامه اصفهان امروز در مطلبی با عنوان مزرهای اصفهان بدون تغییر می ماند از حمیدرضا فولادگر نوشته است:

هیچ بحث مرزی در استان اصفهان وجودندارد.فوالدگر نسبت به حواشی که در مورد تغییر مرزهای استان اصفهان مطرح شده واکنش نشان داد و اظهار کرد: قرار نیست مرزهای اســتان اصفهان هیچگونه تغییر خط مرزی داشــته باشند. او ادامه داد: در شرق اصفهان نیز صحبتهایی در مورداضافه شدن فرمانداری مطرحشده بود که تا پایان امسال هیچ تصمیم گیــری جدیدی در این حوزه صورت نخواهد گرفت واین در حالی اســت که در منطقه شرق اصفهان شاهد توزیع نامتوازن توسعه هستیم از سوی دیگر افزایش تعداد نمایندگان استان اصفهان موضوعی بود که مطرح شد اما تابه حال موردموافقت قرار نگرفته است.

اصفهان زیبا

اقدامات شهرداری برای  حفاظت از درختان در فصول سرد

روزنامه اصفهان زیبا درتیتر یک خود با عنوان: اقدامات مناسبی برای حفاظت از درختان در فصول سرد انجام می‌شود،به قلم سونیا غلامی به آمدن پاییز پرداخته ونوشته است:در آستانه فصل سرد با زرد شدن برگ درختان و خش خش آنها زیر پای عابران همه ساله اقدامات تخصصی از سوی سازمان‌های مربوطه برای حفاظت و غنی‌سازی فضاهای سبز شهر انجام می‌شود؛ اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بر مبنای رسیدن به شهر پایدار، زیست‌پذیر و برنامه‌های محیط زیستی تنظیم شده است. نگهداری و ساماندهی فضای سبز در نیمه دوم سال اهمیت ویژه‌ای دارد و غنی‌سازی این درختان در   این فصل انجام می‌شود؛ از این رو به گفت و گو با فروغ مرتضایی‌نژاد در ارتباط با اقدامات این سازمان در نیمه دوم سال پرداختیم. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ارتباط  با اقدامات برنامه ریزی شده از سوی این سازمان برای شش ماه دوم سال تصریح کرد: در شش ماه دوم سال اقداماتی در خصوص بهورزی خاک انجام می‌شود؛ زیرا باید هواگیری خاک و تغذیه آن را به عنوان بستر درخت‌ها داشته باشیم؛ از این رو در تمام مناطقی که درخت‌ها از قبل آسیب دیده‌اند، عملیات چهار کود انجام می‌شود.

روزنامه زاینده رود

سقوط رشدجمعیت دراصفهان

روزنامه زاینده رود در مطلبی با عنوان سقوط رشد جمعیت در اصفهان به زیر یک درصد وآمار 26000نفری  زادو ولد دراصفهان پرداخت. مدیرکل ثبت احوال اســتان اصفهان و دبیر شــورای راهبردی جمعیت استان گفت: نرخ رشد جمعیت در اصفهان به 0/97 رسیده و وضعیت جمعیتی این استان مطلوب نیست. وی، تعداد موالید ثبت شده استان در سال  در پنج ماهه اول ســال جاری زا 25هزار عنوان کرد و گفت انتظار می رفت دراین مدت  32 هزار تولد ثبت شود.

رویداد امروز

قطع یارانه شامل افراد متوسط و ضعیف نمی شود

سخنگوی دولت با بیان این که یارانه افرادی که در سال درآمد بالای میلیاردی دارند حذف میشود گفت: قطع یاران هها شامل طبقات متوسط و پایین نمیشود.

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثروتمندان اظهار کرد: یارانه

حدود 700 الی 800 هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع م یشود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموع ه هزینه هایی که دارند و شاخصهای همچون خودرو، مسکن و هزین ههای خانوار مدنظر قرار گرفته است.

کیمیای وطن

راهپیمایی اربعین بی نظیراست

روزنامه کیمیای وطن نیز تیتر یک خود را در مطلبی با عنوان "راهپیمایی اربعین بی نظیراست"به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درتقدیر از موکب داران عراقی درباره راهپیمایی اربعین اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز