همه چیزدرباره خط دو مترو اصفهان/نخستین خط متروی میان شهری

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۸:۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۰۰۱۹۶
همه چیزدرباره خط دو مترو اصفهان/نخستین خط متروی میان شهری
خط دوم متروی اصفهان، نخستین خط شهری است که به یکی از شهرهای همجوار استان یعنی خمینی شهر اتصال پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، با گذشت فقط 6 ماه از آغاز عملیات حفاری خط دو قطار شهری اصفهان، دستگاه حفار (تی‌بی‌ام) غربی خط دو قطار شهری اصفهان به ایستگاه دوم مسیر خود یعنی ایستگاه زینبیه رسید.

در خط دوم متروی اصفهان ابتدا ایستگاه ها ساخته، سپس دستگاه حفار تونل، وارد ایستگاه ها می شود که این موضوع سبب کاهش هزینه های عملیات عمرانی خواهد شد. در خط دو بر خلاف خط یک مترو اصفهان، عمده ایستگاه ها به صورت حفاری از زیر انجام می شود که این موضوع مشکلات ترافیکی، جا به جایی تاسیسات، قطع درخت، آلودگی های بصری و محیطی را به حداقل می رساند. 

خط دوم مترو اصفهان شمال شرق اصفهان را به غرب این شهر متصل می کند و در ایستگاه میدان امام حسین (ع) از خط یک، مرکزی ترین نقطه شهر اصفهان با این نقطه تلاقی پیدا می کند.

طول خط دوم متروی اصفهان با 24.5 کیلومتر، در حدود سه کیلومتر از خط یک طولانی تر است و این بدان معناست که بخش قابل توجهی از شهر اصفهان را تحت پوشش قرار می دهد. 

تعداد ایستگاه های خط دوم متروی اصفهان با 23 ایستگاه، سه ایستگاه از خط یک مترو بیشتر است که این موضوع زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم شهر اصفهان را فراهم می کند به ویژه آن که شهروندان مناطق کمتر برخوردار اصفهان، با احداث این خط می توانند از مترو به عنوان وسیله ای ارزان، سریع، ایمن و پاک استفاده کنند. همچنین از آنجا که مترو یک پروژه محرک توسعه محسوب می شود، با ساخت خط دوم متروی اصفهان و افزایش خدمت رسانی در این زمینه، محرومیت زدایی قابل توجهی در مناطق شمال شرق اصفهان محقق می شود. 

 

نظر شما