استاندار اصفهان:

"میز اصفهان" به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌رود/ تولید ۵۰ درصد از طلای کشور در استان اصفهان

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۱:۴۴:۱۶
کد خبر: ۹۰۱۲۷۶
میز اصفهان به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌رود/ تولید ۵۰ درصد از طلای کشور در استان اصفهان
استاندار اصفهان گفت: به وزیر صمت پیشنهاد میکنم میزی با عنوان "میزاصفهان" در وزارت خانه تهیه شود و معونین شما به نمایندگی از اصفهان مشکلات و مطالبه های فعالان اقتصادی استان اصفهان را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،عباس رضایی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد، اظهار کرد: استان اصفهان با هفت هزار و ۵۶۳ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۰ درصد از سهم کل کشور را داراست. همچنین حجم سرمایه‌گذاری در این استان ۲۷۱ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال که سهم 10 درصدی کل کشور است را در اخیار داشته و رتبه نخست در تعداد اشتغال واحدهای صنعتی به ۲۷۳ هزار نفر را داراست.

وی با بیان اینکه 826 پروانه بهره برداری در بخش معدن اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: 498 معدن فعال در سطح استان اصفهان وجود داردک ه رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
استاندار اصفهان ادامه داد: ۷۰ درصد از سنگ‌های ساختمانی و تزیینی و بیش از نیمی از فولاد ایران در این استان تولید می‌شود که رتبه اول کشور محسوب شده و علاوه بر تامین نیاز داخلی، اصفهان بزرگترین صادرکننده فولاد کشور است.
استاندار اصفهان با اشاره به تولید 50 درصد از طلای کشور در استان اصفهان، تصریح کرد: استان اصفهان در صنعت نساجی، آجر و سیمان رتبه نخست کشوری را داراست. همچنین بیش از ۱۷۷ هزار واحد صنعتی، ۵۵۸ اتحادیه صنعتی و ۲۴ مرکز اتاق اصناف کشور در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: به وزیر صمت پیشنهاد میکنم میزی با عنوان "میزاصفهان" در وزارت خانه تهیه شود و معاونین شما به نمایندگی از اصفهان مشکلات و مطالبه های فعالان اقتصادی استان اصفهان را بررسی کنند.
رضایی با بیان اینکه  بانک‌های خصوصی ۱۶ هزار میلیارد تومان پول از استان اصفهان خارج کرده اند، اظهار کرد: از وزیر صمت درخواست دارم با طرح این موضوع در دولت، برای بانک‌های خصوصی فکری شود. همچنین سیستم های بانکی همکاری مطلوب جهت مشکل تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی نداشته و موانع اداری و واردات و مطالبات گسترده واحدهای تولیدی مشکلات زیادی برای واحد های تولیدی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به مشکلات پروازی در استان اصفهان گفت: از وزیر راه درخواست دارم با رایزنی با هیات مدیره فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری این بخش، شرکت "توکا" یک خط هوایی در مسیر اصفهان- تهران و بالعکس راه‌اندازی کند. راه اندازی این خط هوایی نه تنهاباعث رفع مشکلات حمل و نقلی و آسایش شهروندان میشود بلکه ایجاد اشتغال را به همراه دارد.
در ادامه سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مسائلی از جمله مشکلات سهمیه‌ای واحدهای شیمیایی و سلولزی، محدودیت استقرار صنایع سبز در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان، اصلاح حذف مستثنابودن چک‌های برگشتی در طرح رونق سال ۹۸ در دستورالعمل بانک مرکزی و نیز اصلاح امکان ثبت نام طرح‌های دارای پیشرفت ۴۰ تا ۶۰ درصدی در سامانه بهینه یاب را مطرح کرد و گفت: صنایع پوشاک، بافندگی پارچه، دارو سازی و ... مشکلات زیادی در اصفهان دارند و باید این واحد های صنعتی از قانون منع استقرار صنعت استثنا شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز