مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان :

اصفهان،رتبه سوم کمبود معلم کشور را دارد/ به کارگیری نیروی بازنشسته کیفیت آموزش را پایین می آورد

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۲:۰۶:۱۴
کد خبر: ۹۰۱۲۹۵
اصفهان،رتبه سوم کمبود معلم کشور را دارد/ به کارگیری نیروی بازنشسته کیفیت آموزش را پایین می آورد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با کمبود شدید نیرو در آمورش و پرورش روبه رو هستیم و اصفهان جزو سه استان پرچالش در زمینه کمبود نیروی انسانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، محمد اعتدادی در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پنج هزار و ۳۱۱ واحد دبستان به بالا دراصفهان داریم که در دوره ابتدایی ۸۴۳ واحد، در دوره متوسطه اول ۳۷۲ واحد و متوسطه دوم ۳۳۳ واحد همچنین ۷۰ واحد مستقل یا ضمیمه آموزش استثنایی در استان مشغول به کار هستند.در پایه ابتدایی در شهر اصفهان ۱۸۴ هزار نفر، دوره متوسطه ۸۱ هزار نفر، متوسطه دوم ۷۰ هزار نفر و همچنین یک هزار و ۹۸۶ نفر دانش آموز استثنایی در اصفهان داریم.

وی در ادامه افزود:متاسفانه با کمبود شدید نیرو در آمورش و پرورش روبه رو هستیم و اصفهان جزو سه استان پرچالش در زمینه کمبود نیروی انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید در شش ناحیه شهر یک هزار و ۵۵۲ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی از فردا فعالیت خود را آغاز می کنندو زنگ مهر نیز در مدرسه شالباف ناحیه ۴ اصفهان  نواخته خواهد شد.

اعتدادی گفت: درپروژه مهر نهادهای بیرونی و نهاد داخلی آموزش و پرورش در کنار هم برای این پروژه تلاش می‌کنند. افتتاح ستاد مهر شهر اصفهان یکی از همین پروژه‌ها بود که با همکاری   شهردار اصفهان و مدیران شهری شکل گرفت.

وی اظهار داشت: تا کنون ۸۴۵ هزار دانش آموز در استان اصفهان در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام دانش‌آموزان اتباع هنوز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان درپایان گفت: در زمینه جبران کمبود شدید نیرو با استفاده از پتانسیل همکاران بازنشسته و افزایش ساعات غیرموظف نیروهای موظف توانستیم این مشکل را رفع کنیم هرچند این حجم بالای استفاده از بازنشستگان امکان کاهش کیفیت اموزش را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز