صندلی های چهار باغ را از خاطره ها حذف نکنید

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۴۲:۲۲
کد خبر: ۹۰۱۷۵۷
صندلی های چهار باغ را از خاطره ها حذف نکنید
باعوض شدن حال وهوا وفضای چهارباغ،صندلی های چوبی گرد میانه چهارباغ نیز به دلیل متناسب نبودن با فضای جدید قرار شد تعویض بشوند، اما این صندلی های چوبی چیزی بیش از یک مبلمان شهری برای مردم اصفهان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،همه مردم اصفهان با این صندلی های گرد چوبی چهارباغ خاطره دارند،کودکان روی آنها نشسته و بستنی خورده اند و پیرترها عصرهای پاییز را با این صندلی ها دلپذیر کرده اند. حذف این صندلی ها از چهارباغ نمونه‌هایی از بی‌توجهی به هویت شهری در اصفهان است. شهری که مبلمان شهری آن در دهه 40 هوشمندانه و الهام بخش بود.

مرتضی زنگنه، عکاس اصفهانی درباره این صندلی ها می گوید:"در میانه خیابان چهارباغ، بلواری با درختان معروف چهارباغ احاطه شده‌اند که در آن‌ها صندلی‌های چوبی دایره‌ای شکل حول درختان، از نشیمنگاه‌های کهن عابران و رهگذران شهر هستند. صندلی‌های چوبی‌ای که به وفور تکیه‌گاهی برای مردم خسته از خرید و کودکان ذوق‌زده از خوردن بستنی‌های قیفی شده‌اند.

حجم زیاد جمعیت در این خیابان که به قصد خرید و تفریح و گردش آمده‌اند همچنین حضور اماکن کهنی همچون هتل عباسی، بازار هنر، رستوران شهرزاد و باغ هشت بهشت محل مناسبی توریست‌ها و گردشگران را برای آشنایی با فرهنگ مردم و لحظه‌ای استراحت و ادامه گردشگری به وجود آورده است."

تذکر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر درباره هویت چهارباغ

پس از اعتراض مردم نسبت به تعویض این صندلی های چوبی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز طی تذکری اعلام کرد که این مبلمان شهری وهویت چهارباغ نباید حذف بشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ،فریده روشن نیز با بیان اینکه چهارباغ به عنوان یک گذر فرهنگی دربردارنده تاریخ جمعی و بخشی از هویت اصفهان و شهروندان ساکن در آن است، اظهار کرد: مبادا در بازسازی و بازتعریف این گذر فرهنگی به گونه‌ای عمل شود که با یک اشتباه کوچک تمامی اقدامات ارزشمند و سازنده زیر سئوال برود یا زیبایی آن در سایه فراموشی قرار بگیرد.

وی افزود: از آنجایی که مردم در روزهای گذشته به تعویض صندلی‌های خاطره انگیز چهارباغ واکنش منفی نشان داده‌اند، شایسته است در این تصمیم تجدیدنظر شود و در انتخاب مبلمان شهری مناسب با تاریخ و هویت چهارباغ بیشتر اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شایسته است در اسرع وقت مشخص شود که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان همچنان باید بر مبنای ماده ۸۴ قانون شهرداری اداره شود یا براساس ماده ۵۴ از این طریق لازم است از سردرگمی و بروز اشکالات سیستمی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه باید از طراحی میدانی پروژه‌ها همزمان با اجرای آن جلوگیری شده و کار به متخصصان و مشاوران حاذق سپرده شود، خاطرنشان کرد: پروژه تئاتر شهر، آمفی تئاتر پردیس هنر و پرداخت مطالبات مالی معوقه هنرمندان نیاز به تعیین تکلیف سریع دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز