معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

واحد های بوم گردی کشور در یکسال ۱۰برابر شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۱:۵۶:۱۹
کد خبر: ۹۰۳۳۷۲
واحد های بوم گردی کشور در یکسال ۱۰برابر شد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورگفت: ۱۰برابر شدن واحد های بوم گردی کشور در یک سال گذشته نقش عمده ای در توسعه پایدار روستاها دارد که باید از این فرصت به خوبی بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمد امید در روستای لاریچه از توابع شهرستان دهاقان در جنوب غربی اصفهان اظهار داشت: گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی در سال۹۷ چشمگیر بود به طوری که تعداد واحدهای بوم‌گردی از ۲۰۰ در ابتدای سال به ۲ هزار واحد تا پایان سال رسید.

وی با بیان این که روستاییان استقبال خوبی از طرح های بوم‌گردی کردند، اظهارداشت: بوم‌گردی نقش مهمی در اشتغال روستایی و مهاجرت معکوس دارد و باعث آشتی شهر و روستاها شده است.

امید با اشاره به توجه ویژه دولت دوازدهم به این موضوع، خاطرنشان کرد: دولت از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیون دلار برای توسعه و اشتغال روستایی تخصیص داد که ۱۵ درصد معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان آن برای توسعه گردشگری است.

وی در ادامه افزود: ۲ کار خوب در کنار بوم‌گردی روستایی شکل گرفته که شامل ارایه خدمات جانبی مانند غذاهای محلی و صنایع دستی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه اطلاعات ملی کشور است به طوری که دسترسی به آنها راحت شد.

امید تصریح کرد: منابع خوب دیگری علاوه بر صندوق ملی از محل صندوق کارفرینان امید و بانک سینا برای توسعه روستایی و اشتغالزایی از طریق طرح های مختلف مانند بوم گردی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به سفر امروز خود به اصفهان گفت: در جلسه کارگروه اشتغال استان مباحث مربوط به تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی روستایی مورد بحث قرار گرفت و در جلسه ای با سرمایه گذاران روستایی برخی از مشکلات آنها بررسی و حل شد.

امید به بازدید خود از چند طرح صنعتی و بومگردی روستایی در استان اصفهان نیز اشاره و تاکید کرد: در این بازدیدها نیز مسائل و مشکلات این واحدها بررسی و دستورهای لازم برای پیگیری آنها صادر شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سفر روز چهارشنبه خود به اصفهان از یک واحد در حال احداث پرورش شترمرغ در روستای برسیان در شرق شهرستان اصفهان بازدید کرد.

عملیات اجرایی این واحد اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و به گفته بهروز سلیمانی، مدیر این طرح تا کنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما برای تکمیل و راه اندازی نیاز به تسهیلات بانکی دارد که معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، قول مساعد برای پیگیری این موضوع را داد.

این واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه طیور در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار در حال احداث است و برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی می کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین با سفر به شهرستان دهاقان در جنوب غربی اصفهان از یک واحد ریسندگی و نساجی در حال ساخت بازدید کرد که به گفته مظفر چلمقانی دبیر انجمن نساجی اصفهان برای تکمیل تا ۶ ماه آینده نیاز به تسهیلات بانکی دارد.

عملیات اجرایی این واحد نساجی در سال ۹۳ در مساحت پنج هزار متر مربع آغاز شد و برای ۶۰ نفر اشتغالزایی بهمراه دارد که معاون توسعه روستایی کشور موضوع تامین تسهیلات بانکی این واحد را نیز بررسی کرد.

محمد امید در پایان سفر خود به استان اصفهان از یک خانه بوم گردی در روستای لاریچه شهرستان دهاقان بازدید کرد که با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان در مساحت ۴۵۰ متر مربع و با ۱۳ اتاق ساخته شده است و به گفته مهدیه لطفی مسئول اقامتگاه های بومگردی اصفهان برای توسعه در قالب گردشگری سلامت و احیای صنایع دستی و اشتغال زنان روستایی به تسهیلات بانکی نیاز دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بازدید از این خانه بوم گردی و گفت و گو با مسئولان آن جهت رفع مسائل این واحد قول پیگیری داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز