مدیر واحد بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان:

وضعیت نامناسب راه اندازی کسب و کار در استان اصفهان/ رتبه ایران در شاخص کل محیط کسب و کار ۱۲۸ است/ بهبود محیط کسب و کار نیاز به جراحی دارد

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۳:۰۲:۲۵
کد خبر: ۹۰۴۰۹۹
وضعیت نامناسب راه اندازی کسب و کار در استان اصفهان/ رتبه ایران در شاخص کل محیط کسب و کار  ۱۲۸ است/ بهبود محیط کسب و کار نیاز به جراحی دارد
مدیر واحد بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان گفت:گزارش سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی در سال 2019 گویای نامطلوب بودن این شاخص در ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،بهنام ابراهیمی در همایش تبیین اهداف و الزامات درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشوراظهار داشت: پایش محیط کسب و کار و شاخص‌های کسب و کار کشور یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اتاق بازرگانی است.

وی تصریح کرد:نوسانات شاخص کل محیط کسب و کار استان اصفهان نسبت به متوسط شاخص کل کشور  حاکی از بدتر شدن وضعیت محیط کسب و کار استان به صورت مداوم از سال‌های قبل تاکنون است. رتبه ایران در شاخص کل محیط کسب و کار در حالی 128 است که نوسانات این شاخص در استان از متوسط کشور نیز نامطلوب تر است.

مدیر واحد بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: با توجه به مؤلفه‌های مد نظر بانک جهانی، موانع موجود در دستگاه‌های اجرایی استان برای اخذ مجوزهای کسب و کار، تاثیر نامطلوبی بر محیط کسب و کار استان گذاشته و از این رو، اصفهان دارای رتبه بسیار نامناسبی در سطح کشور است.

در ادامه این همایش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اتوماسیون به همان اندازه که یک فرایند کارآمد را کارآمدتر خواهد کرد، در ناکارآمدتر کردن یک فرایند نامطلوب نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

سید حسن قاضی عسگر،اظهار داشت: ایجاد راه‌ حل‌های جدیدی چون راه اندازی سامانه‌های دادور، سام، نما و یاور در کاهش و حل مشکلات عدیده‌ای که در زمینه محیط کسب و کار وجود دارد، تاثیر زیادی خواهد داشت؛ به شرط آنکه ابتدا فرایندها احصا، منطقی و معقول شده و سپس برروی آن فرایند اصلاح شده اتوماسیون پیاده شود.

بهبود محیط کسب و کار نیاز به جراحی دارد

در ادامه این همایش رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار  با بیان اینکه بهبود محیط کسب و کار چکیده تمامی فعالیت‌های اقتصادی و مدیریتی است، گفت: هر میزان که سرمایه‌گزاران به سرمایه‌گزاری در یک منطقه علاقه بیشتری داشته باشند، بهبود محیط کسب و کار در آن منطقه ملموس تر خواهد بود.

علی فیروزی،نبود ادبیات مشترک میان دولت و بخش خصوصی را مهم‌ترین عامل نامساعد بودن محیط کسب و کار کشور دانست و افزود: این امر نشات گرفته از عوامل مختلفی از جمله صدور بخشنامه‌های بی‌رویه و مقررات زایی است.

وی خطاب به مردم کشورمان گفت: صندلی مدیران دولتی را با رسانه و شفافیت تکان دهید تا هر مسئولی نسبت به عملکرد خود در راستای صدور مجوز برای راه اندازی کسب و کار پاسخگو باشد. فیروزی تاکید کرد: با تغییر رویه از شکوه به مطالبه‌گری مثبت، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار، اتاق‌های بازرگانی را در نشان دادن درد فعالان اقتصادی بسیار مؤثر دانست و افزود: طرح مسأله فعالان اقتصادی در جلسات شورای گفت و گو یکی از بهترین راه‌ها برای پیگیری مشکلات است.

فیروزی تصریح کرد: بهبود محیط کسب و کار نیاز به جراحی دارد و اگر امروز برای کاهش فرایند مجوزها فکری نکنیم، نسل‌های آینده شغلی برای انجام دادن نداشته و نیروی کار کشور مهاجرت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: الکترونیکی کردن و غیرفیزیکی نمودن فرایندها در بهبود فضای کسب و کار تاثیر بسزایی خواهد داشت و سامانه‌های سام، دادور، یاور و نما به این منظور راه اندازی شده است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز