فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد؛

۳۰درصد تخفیف ترخیص خودروهای توقیفی در هفته نیروی انتظامی/برگه گذر موقت تا پایان اربعین حکم گذر دائم دارد

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۲۱:۲۴:۲۸
کد خبر: ۹۰۶۴۶۳
۳۰درصد تخفیف ترخیص خودروهای توقیفی در هفته نیروی انتظامی/برگه گذر موقت تا پایان اربعین حکم گذر دائم دارد
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: از روز شنبه هفته آینده (۱۳ مهرماه) رانندگانی که خودرو یا موتورسیکلت آنها توقیف شده است به استثنای آنها که دستور قضایی دارند می‌توانند وسایل نقلیه خود را ترخیص کنند و در هزینه پارکینگ این افراد ۳۰ درصد تخفیف لحاظ شده است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، مهدی معصوم‌بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک هفته نیروی انتظامی،  با اشاره به شهادت یک مأمور انتظامی در محور مواصلاتی شاهین‌شهر در برخورد با دو سارق مسلح اظهار داشت: امروز امنیت در کشور موج می‌زند و وجود این امنیت را مدیون چنین مأموران خدوم و ایثارگری هستیم.

وی در خصوص گذرنامه مراسم اربعین نیز گفت: نیروی انتظامی با هماهنگی عراق برگ تردد اربعین یا همان گذر موقت را با اعتبار  یک ماهه صادر می کند و مراجعه به مرزها باید حتما با گذرنامه صورت بگیرد، گذرنامه دائم هم باید سه ماه اعتبار داشته باشد و کسانی که فاقد این گذرنامه هستند باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.در ابتدای کار برای آنها برگ گذر موقت صادر و فرایند گذرنامه دائم دنبال می‌شود همچنین برگه گذر موقت تا پایان اربعین حکم گذر دائم دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه گفت: در شش ماهه اخیر با ۶۲ باند سرقت در سطح استان برخورد شد و سارقین این باندها دستگیر شدند همچنین برخورد با باندهای سرقت در استان ۲۹  درصد افزایش داشته ودر این کشفیات ۳۳۰ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقین کشف شد که رقم قابل توجهی بود.

معصوم‌بیگی  افزود: در حوزه جعل ۳۰ درصد کاهش جرم و جعل و در حوزه کلاهبرداری حدود ۲۶ درصد کاهش ایجاد شده است همچنین با ۲۳ باند جعل و کلاهبرداری در شش ماهه امسال برخورد شد و حدود ۵۵۰ نفر از کلاهبرداران و جاعلین استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با ارتقاء فرهنگ ترافیکی شاهد کاهش ۹ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات درون شهری بودیم وکاهش ۲۲ درصدی جانباختگان موتورسیکلت‌ها باعث خوشحالی است اما جانباختگان عابران پیاده با افزایش هشت درصدی مواجه بوده است.در حوزه پلیس راه با کاهش دو درصدی جانباختگان روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص پرحادثه ترین روزها و ساعات هفته گفت: پرحادثه‌ترین روز در تصادفات روز چهارشنبه با ۳۱.۶ درصد و پرحادثه‌ترین ساعات شبانه‌روز ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب بوده که این ساعت ۲۸ درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد همچنین بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو بوده که ۴۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

معصوم‌بیگی در خصوص ترخیص خودروها یا موتورسیکلت‌های توقیف شده به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت:  از روز شنبه هفته آینده (۱۳ مهرماه) رانندگانی که خودرو یا موتورسیکلت آنها توقیف شده است به استثنای آنها که دستور قضایی دارند می‌توانند وسایل نقلیه خود را ترخیص کنند و در هزینه پارکینگ این افراد ۳۰ درصد تخفیف لحاظ شده است.

وی اظهار داشت:همچنین به مناسبت این هفته رانندگانی که مدارک یا پلاک آنها توسط پلیس توقیف شده می‌توانند مدارک خود را دریافت کنند به استثنای سه دسته از رانندگان شامل: رانندگانی که در حال مستی مدارک آنها ضبط شده، رانندگانی که نمره منفی تخلفات حادثه‌ساز دارند و رانندگان پایه سومی که رانندگی غیرمجاز همچون رانندگی در شب یا بزرگراه‌ها داشته‌اند. (رانندگان پایه سوم در بزرگراه‌ها و در شب‌ها اجازه رانندگی ندارند)

معصوم بیگی در خصوص مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: در شش ماه گذشته بیش از ۲۳ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده که این میزان ۲۰ درصد افزایش رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص جرایم فضای مجازی گفت: درحوزه فضای مجازی ۱۴۸ درصد افزایش جرایم را شاهد هستیم ضمن اینکه کشف جرم درفضای مجازی با افزایش ۱۰۸ درصدی روبه‌رو بوده و این نشانگر ارتقاء قدرت کشف پلیس در فضای مجازی است.

وی در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی گفت: در حدود ۲۸۶ درصد کلاهبرداری اینترنتی افزایش داشته و دلیل عمده این کلاهبرداری‌ها عدم ارائه رمز دوم یکبار مصرف از طرف بانک‌ها بوده که متأسفانه این مطالبه پلیس هنوز انجام نشده و این کار قطعا به پیشگیری از سرقت از کارت‌های مردم می‌انجامد همچنین دیگر دلیل این افزایش خریدهای اینترنتی توسط مردم است.

 

 

 

نظر شما