فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کاهش ۹درصدی آمار جانباختگان در تصادف ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۳:۳۹:۱۳
کد خبر: ۹۰۷۹۴۶
کاهش ۹درصدی آمار جانباختگان در تصادف ها
فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بارعایت قوانین شاهد کاهش ۹درصدی جانباختگان نسبت به سال گذشته بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، مهدی معصوم بیگی در آیین تجلیل ازفعالان نمونه ترافیکی استان اصفهان اظهار کرد: در پنج ماهه اخیر تعداد ۴۳۱ نفر جانشان را در تصادفات از دست دادند و حدود ۹ هزار نفر در این حوادث مجروح شدند. بارعایت قوانین شاهد کاهش ۹درصدی جانباختگان نسبت به سال گذشته بوده ایم.

وی ادامه داد: راکبین موتورسوار ۴۵ درصد جانباختگان حوادث ترافیکی هستند و ۸۰ درصد علت فوت آن ها به دلیل ضربه وارد شدن بر سردر اثر نگذاشتن کلاه ایمنی است. نیروی انتظامی تلاش می کند تا بسترها و مولفه های حضور مردم را به صورت نظامند برقرار کند.همیاران پلیس، پلیس یاران، نگهبانان محله و پلیس افتخاری در برقراری نظم و امنیت برای شهروندان مشارکت دارند.

معصوم بیگی تصریح کرد: واژه شهرقانونمند که همه به دنبال آن هستند به معنای این است که باید شهروند قانونمند داشته باشیم.اگر بخواهیم شهر، جامعه و کشور قانونمندی را داشته باشیم باید شهروندان قانونمند باشند.اگر این سه مولفه در بین شهروندان موجود نباشد طبیعی است که با شهرقانونمند فاصله داریم.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان باید مشارکت ، مسئولیت پذیری و قانونمندی راآموزش ببینند به همین دلیل تأکید بر سرمایه گذاری بیشتر بر روی کودکان و نوجوانان است.طرح هایی مانند همیاران پلیس و پلیس یاران جوان تمرکز بر این قشر از جامعه است و علاوه بر اینکه این گروه خودشان قانون را رعایت می کنند به پلیس هم در ملزم کردن شهروندان به رعایت قانون کمک می کنند.

 

نظر شما