مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:

هیچ کلاسی دراصفهان بی معلم نیست/۴هزار و ۸۰۴ اصفهانی ترک تحصیل کرده اند

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۶:۳۷:۲۲
کد خبر: ۹۰۹۶۳۲
هیچ کلاسی دراصفهان بی معلم نیست/۴هزار و ۸۰۴ اصفهانی ترک تحصیل کرده اند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پنجاه و شش هزار فرهنگی در مهر ماه سال جدید کار تعلیم و تربیت بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در ۷هزار واحد آموزشی و ۲۷ هزار کلاس درس را آغاز کرده اند و ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما تلاش شد هیچ کلاسی فاقد معلم نباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،محمد اعتدادی به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد:امروز آموزش و پرورش استان اصفهان نقشه راه خود را اجرایی کردن سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش میداند و تعلیم تمام ساعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه در سند تحول آموزش و پرورش  چرخش های تحول آفرین است، ادامه داد: چرخش تحول آفرین به این معناست که  آموزش به همراه روح حاکم بر سند تحول در مدارس ایجاد شود و مدال را باید به دانش آموزی داد که این دانش آموز دنبال گرفتن مسئولیت اجتماعی درون مدرسه است و جوهره سند تحول این است که مدرسه را به پایگاه تربیتی تبدیل کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و آموزش و پرورش تنها در صدد تحقق سند تحول بنیادین آموزش پرورش است.
اعتدادی با بیان اینکه قبل از شروع مهر ۱۲هزار و ۷۰۰ نفر کسری نیرو داشته ایم، افزود: پنجاه  و شش هزار فرهنگی در مهر ماه سال جدید کار تعلیم و تربیت بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در ۷هزار واحد آموزشی و ۲۷ هزار کلاس درس را آغاز کرده اند و ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما تلاش شد هیچ کلاسی فاقد معلم نباشد.
وی اظهار داشت: اصفهان علی رغم اینکه استان برخورداری است در حوزه آموزش و پرورش و فضای فیزیکی، دارای نواقص و کمبود هایی هستیم  اما به یاری خیرین ۹۳ پروژه آموزشی را تا آخر مهر افتتاح خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان ۱۳ مدرسه کانکسی در فریدون شهر و چادگان وجود دارد، که این مدارس درمناطق صعب العبوری که ساکنان زیادی دارد ساخته شده تا فرزندان این خانواده ها از تحصیل جا نمانند.
اعتدادی افزود: ۳۹ مدرسه سنگینیز دراستان وجود دارد که ۱۱ مدرسه در منطقه سمیرم، فریدن و کاشان فعال بوده و ۱۳ مرکز تعطیل شده اند. همچنین قبل از سال تحصیلی جدید بازسازی مدارس خشتی و گازکشی مدارس انجام شده است.
 وی ادامه داد:  منظور از عدالت آموزشی پوشش تحصیلی دانش آموزان است که همه دانش آموزان استان اصفهان بتوانند تحصیل کنند و خوشبختانه در استان اصفهان این اتفاق افتاده است.
 مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد:  ثبت درخواست کتاب امسال به صورت اینترنتی انجام شد و استان اصفهان  جزو سه استان اول کشور از نظر ثبت سفارش است.
اعتدادی در ارتباط با توزیع شیر در مدارس، گفت: مصوبه جدید هیئت دولت در ارتباط با شیر مدارس هنوز اعلام نشده است اما توزیع شیر ویژه دانش اموزان مناطق محروم است که هنوز مشخص نیست کدام مدارس در منطقه محروم قرار بگیرند و هرکدام مدارس اعلام شود طبق بودجه توزیع شیر را انجام خواهیم کرد.
وی افزود: در سال جدید طرح شاداب سازی مدارس پویا را خواهیم داشت که در حیاط این مدارس نقاشی هایی در ارتباط با حرکات ورزشی طراحی شده و دانش آموزان میتوانند حرکات ورزشی را با تقلید از این نقاشی ها انجام دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اولویت طرح شاداب سازی با مدارس دخترانه است و در نظر داریم سالن های ورزشی مدارس دخترانه را توسعه خواهیم داد.
اعتدادی در ارتباط با هوشمند سازی مدارس، تصریح کرد: تعریف کامل و جامعی از هوشمند سازی مدارس وجود ندارد اما از لحظات سخت افزاری ۵۰درصد مدارس سطح استان هوشمند هستند و از لحاظ نرم افزاری، اکثر معلمان در حال آموزش هستند.
وی ادامه داد: ۴هزار و ۸۰۴ دانش آموز ترک تحصیل کرده اند که هزار و ۵۸۰ دانش اموز شناسایی شده و ۴۲۳ نفر را جذب مدارس کرده ایم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز