رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

شتاب دهنده های صادراتی ، اقتصاد اصفهان را رونق می بخشد

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۳۰:۲۸
کد خبر: ۹۱۰۴۱۳
شتاب دهنده های صادراتی ، اقتصاد اصفهان را رونق می بخشد
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:ایجاد شتاب دهنده‌های صادراتی، تجارت الکترونیک، بازاریابی و همچنین، کمک به جوانان مستعد عضو این شتاب دهنده‌ها یکی از گام‌های بزرگ اتاق اصفهان برای توسعه اقتصادی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی، در دیدار با هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه،  دانایی محوری را یکی از ارکان اصلی ایجاد توسعه پایدار در کشور دانست و تصریح کرد: استان اصفهان با بهره مندی از دانشگاه‌های بزرگ، استادان فرهیخته و فارغ التحصیلان و نخبگان توانمند، می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه صنایع دانش بنیان و ارتقای دانش و فناوری بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی ایفا نماید.

گلشیرازی یکی از مهم‌ترین ضعف های بخش‌های تولیدی استان را عدم جریان دانش در صنعت عنوان و تاکید کرد: ایجاد تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه می‌تواند سبب توسعه و توانمندی صنعت از یک سو و آشنایی بیشتر دانشگاه ها با مسایل و نیازهای روز صنعت و بهره مندی از امکانات واحدهای صنعتی از سوی دیگر گردد.

وی افزود: بر این اساس به منظور برقراری ارتباط منسجم و موثر بین صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد.

رییس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: تعامل بنیاد حامیان دانشگاه با سرای رشد و نوآوری در بهبود این تعاملات بسیار حایز اهمیت است.

گلشیرازی در ادامه بر استفاده بهینه از ظرفیت دانشگاه اصفهان در حوزه‌های اقتصاد، مدیریت و علوم انسانی تاکید کرد و گفت: استادان فرهیخته دانشگاه‌های استان یکی از منابع مهم تحقق توسعه پایدار در اصفهان هستند.

وی  افزود: نخبگان دانشگاهی می‌توانند در تعامل با بخش‌های تولیدی استان تعریف مساله کنند و با اجرای طرح‌های پژوهشی هدفمند، در مسیر رفع مشکلات صنعت استان و ارتقای دانش و فناوری واحدهای تولیدی گام بردارند.

گلشیرازی تاکید کرد: تشکیل صندوق حمایت از واحدهای صنعتی مشکل دار به صورت فوری یکی از ضروریات در برهه کنونی است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از ایجاد نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و تصریح کرد: این جامعه خیریه‌ای غیر‌انتفاعی و وابسته به اتاق ایران است که ماموریت خود را کمک به رشد و توسعه موسسات و فعالیت‌های خیریه، ارتقای فرهنگ نیکوکاری جامعه و انجام امور خیریه قرار داده است و وظیفه خود می‌داند نیکوکاران را با تشویق، قدرشناسی، افزودن دانش و تجربه، تبلیغ، تسهیل فعالیت‌ها، گسترش ارتباطات، کمک به هم‌افزایی و ارتقای اثربخشی و کارایی یاری دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد شتاب دهنده‌های صادراتی را یکی از گام‌های بزرگ اتاق اصفهان در توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: دانشجویان، فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی می‌توانند با استفاده از خدمات این شتاب دهنده ها یا خدمات آموزشی کاربردی اتاق اصفهان، توانمندی لازم را برای ایجاد کسب و کار جدید و تبدیل شدن به یک تاجر کسب کنند و یا شرایط استخدام در شرکت‌های بزرگ تولیدی، صنعتی و بازرگانی استان برای آنها تسهیل بشود.

 

نظر شما