رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان :

اصفهان می‌تواند سیلیکون ولی غرب آسیا باشد

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۱:۰۰:۵۱
کد خبر: ۹۱۱۸۷۳
اصفهان می‌تواند سیلیکون ولی غرب آسیا باشد
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان پتانسیل سیلیکون ولی شدن را دارد، اما موانعی نیز در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،کوروش خسروی در برنامه زنده اینجا اصفهان اظهار داشت: اصفهان می‌تواند سیلیکون ولی غرب آسیا باشد، سیلیکون ولی منطقه کوچکی در شرق سانفرانسیسکو است و به دره سیلیکون نیز معروف است که در دوره جنگ جهانی یکی از مراکر مهم تحقیقاتی برای ساخت تجهیزات به ویژه رادارهای جنگی بوده است، بعد از اتمام جنگ تجمع مراکز تحقیقاتی در این منطقه پدیده‌ای را به وجود می‌آورد که در دنیا تازگی داشته است.

وی در ادامه افزود: سیلیکون ولی نخستین نمونه یک محیط مناسب شهری برای رشد نوآوری و کارآفرینی است و یک اکوسیستم خوب برای کارآفرینی محسوب می‌شود.بعد از متولد شدن سیلیکون تقریبا در اواخر دهه نود میلادی و اوایل قرن بیستم همه دنیا متوجه وجود این منطقه شدند، از همان زمان الگو برداری از این منطقه شروع شد و اصفهان نیز با داشتن ویژگی‌های خاص خود می‌تواند در غرب آسیا یک سیلیکون ولی باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد:سیلیکون ولی کمک می‌کند تا شهری پویا و نوآور داشته باشیم،در سیلیکون ولی نیز مانند تمام دنیا کارآفرین ایده خود را شروع می‌کند و برخی موفق و برخی دیگر هم با شکست مواجه می‌شوند، یکی از ویژگی‌های خوبی که در این منطقه وجود دارد، این است که اگر در شروع کار با شکست مواجه شوند، ناامید نخواهند شد و مجددا فعالیت خود را شروع می‌کنند.

خسروی گفت: یکی از مشکلات فرهنگی ما در زمینه سیلیکون ولی شدن این است که آمادگی برای ادامه دادن دوباره بعد از شکست را نداریم و این مسئله هنوز در فرهنگ ما جا نیافتاده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز