امام‌جمعه اصفهان:

اگر امام حسن مجتبی (ع) صلح نمی‌کرد،مکر دشمنان مشخص نمی‌شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۲۲:۰۸:۴۰
کد خبر: ۹۱۶۱۹۳
اگر امام حسن مجتبی (ع) صلح نمی‌کرد،مکر دشمنان مشخص نمی‌شد
امام‌جمعه اصفهان گفت:حرکت همه ائمه در جهت مبارزه با افراد ظالم بوده است، اگر امام حسن مجتبی (ع) صلح نمی‌کردند و امام رضا (ع) ولیعهدی را نمی‌پذیرفتند مکر دشمنان ایشان مشخص نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت:حضرت امام خمینی(ره) در روز چهارم آبان‌ توطئه قانون کاپیتالاسیون را افشا کردند،  طبق این قانون آمریکایی‌ها اگر حتی عمدا ایرانیان را می‌کشتند ایران حق نداشت  در دادگاه‌های خود آنان را محاکمه کند. اکنون در نظام جمهوری اسلامی اگر جاسوسان آمریکایی دستگیر شوند، همین جا مجازات می‌شوند.

وی تصریح کرد:افتخار ما شیعیان پیروی از امیرالمومنین(ع) است،  آغاز ماه ربیع مصادف است با هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه و شبی است که امیرالمومنین در لیله المبیت به جای پیامبر خوابیدند؛ کفار از طوایف مختلف تصمیم گرفتند پیامبر را در آن شب به شهادت برسانند و با این احتمال امیرالمومنین(ع) خطر را به جان خریده و به جای پیامبر(ص) در بستر خوابیدند.

خطیب نماز جمعه اصفهان ادامه داد: شکرگزاری از  خداوند تنها منحصر به نعمت‌های مادی نبوده و با صلوات فرستادن بر پیامبر(ص)، روضه خوانی و پیاده‌روی برای امام حسین(ع) می‌توان از خداوند به خاطر ولایت  اهلبیت(ع) تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود:پیامبر اسلام و امیرالمومنین(ع) هردو واقف بوده‌اند و وقف یکی از صدقات جاریه خوب محسوب می‌شود،صدقه جاریه که مصداق کامل آن همان وقف است و نیازمندان از آن بهره می‌برند یکی از اموری است که برای انسان باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: اگر مالی داریم برای احداث مدارس، حوزه‌های علمیه، برپایی مجالس عزای امام حسین(ع) و دیگر مصارف تخصیص دهیم و بدانیم این مصارف در راه خدا مصرف می‌شود.

امام‌جمعه اصفهان با بیان این‌که باید امام زمان‌شناس باشیم، گفت: حرکت همه ائمه در جهت مبارزه با افراد ظالم بوده است، اگر امام حسن مجتبی (ع) صلح نمی‌کردند و امام رضا (ع) ولیعهدی را نمی‌پذیرفتند مکر دشمنان ایشان دران زمان مشخص نمی‌شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز