عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بناهای تاریخی اصفهان حال خوبی ندارند

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۴:۳۳:۲۳
کد خبر: ۹۱۹۵۰۱
بناهای تاریخی اصفهان حال خوبی ندارند
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان ثبت ملی یا جهانی شده اند اما حال و روز خوبی ندارند از مسجد جامع اصفهان گرفته تا دیگر بناهایی که در خاموشی و گمنامی در حال تخریب هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار داشت: تصاویر و گزارش های واصله از مسجد جامع اصفهان حکایت از لزوم   اقدام سریع در جلوگیری از تخریب ایوان‌ها و شبستان‌های آن دار د.

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد:از اداره کل میراث فرهنگی انتظار می‌رود ماموریت خود مبنی بر حفظ و مرمت این اثر ارزشمند جهانی را در اسرع وقت در دستور کار قراردهد.

وی با اشاره به بحث تغییر مرز استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از استاندار محترم اصفهان خواهشمندیم در اجرای مصوبات قانونی شورای عالی آب و اصلاح خطوط مرزی برای برگرداندن مناطق آبخیز استان و جلوگیری از اجرای طرح های جدید برداشت آب همتی مضاعف داشته باشند.

روشن ادامه داد:میزان سرمایه گذاری در اصفهان در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به گذشته با رشد منفی روبه رو بوده که یکی از دلایل این امر بروکراسی اداری است.

این عضو شورای شهراصفهان خاطرنشان کرد:  با اقداماتی در راستای کاهش بروکراسی اداری به خصوص در رابطه با ارگ جهان‌نما امکان فعالیت سرمایه‌گذاران در اصفهان را بیش از پیش فراهم می شود. با وجود برخی اقدامات مثبت با گذشت بیش از دو سال همچنان موضوع هتل و بخش‌های دیگر ارگ جهان‌نما حل نشده است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز