دختر آیت‌الله طالقانی:

اعظم طالقانی همواره در کنار مردم بود

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۲۱:۳۲:۲۲
کد خبر: ۹۲۱۵۲۰
اعظم طالقانی همواره در کنار مردم بود
دختر آیت‌الله طالقانی در مراسم بزرگداشت اعظم طالقانی گفت: اعظم از همان عنفوان جوانی علاقه شدیدی به بحث و گفتگو داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،طاهره طالقانی در مراسم بزرگداشت اعظم طالقانی در مسجداعظم حسین آباد اظهار داشت: خواهرم همیشه دوست داشت درک کند و زندگی و خانواده را در راه کارهای فرهنگی و اجتماعی و مردم وقف کرد. او در سال ۵۴ دستگیر شد و تا ۵۶ زندانی بود و بعد از انقلاب موسسه، حزب و نشریه‌ای تشکیل داد تا دین خود را به اجتماع ادا کند.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت نیز در این مراسم  با اشاره به سوابق مبارزاتی اعظم گفت: اعظم طالقانی چه در طول دوران مبارزه و دوران سرکوب و چه در دوران پس از پیروزی انقلاب همواره مانند پدر در کنار مردم ایستاد.
 آذر منصوری ادامه داد: هر مرگی و به ویژه مرگ افرادی مثل اعظم باید وسیله برای آگاهی بخشی باشد.
 در طول سالیان سال ندیدیم لحظه‌ای خم به ابرو بیاورد و اگر در جلسه‌ای از وقایع میدان ژاله و ۱۷ شهریور سخن گفت اما از رنج و سختی‌های خود چیزی نگفت.
 منصوری ادامه داد: سال ۹۶ در انتخابات ثبت نام کرد تا بگوید اسلامی که اعظم طالقانی  قبول دارد برای ادای  تکلیف سیاسی و اجتماعی هیچ تمایزی بین زن و مرد قبول ندارد.
وی خاطرنشان کرد:  اعظم طالقانی هم جستجوگر و پیام‌آور امید بود و هم نگران از دست رفتن امید بود و وقتی صدایش به جایی که باید برسد نمی‌رسید نامه سرگشاده می‌نوشت.
این فعال سیاسی اضافه کرد: اعظم طالقانی همواره مخاطب اصلی خود را مردم می‌دانستند و اصلی‌ترین وظیفه خود را دفاع از حق مردم و تحقق عدالت و حق شهروندی می‌دانست و همواره تذکر می‌داد که زنان باید در مقدرات اصلی مملکت دخالت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز