سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد؛

انتخاب واحد ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان/ تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۳۰ آبان ماه آغاز می شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۱:۵۳:۲۲
کد خبر: ۹۲۲۳۱۷
انتخاب واحد ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان/ تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۳۰ آبان ماه آغاز می شود
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در حال حاضر انتخاب واحد ۱۱ هزار ۳۵۴ نفر قطعی شده که از این تعداد۵۸۷۰ نفر در مقطع کاردانی و ۵۴۸۴ نفر نیز در مقطع کارشناسی انتخاب واحد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مهدی قیصری با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دیگر شاغل نیستند، اظهار کرد: سن ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی تغییر کرده است، پیش از این رسالت دانشگاه بیشتر بر جذب دانشجویان شاغل بود، اما در سال جاری اغلب ورودی‌ها سن کم داشتند و تازه از دبیرستان و هنرستان فارغ التحصیل شده بودند.

وی ادامه داد: در پذیرش مهر۹۸، در مقطع کاردانی و کارشناسی حدود ۱۴هزار دانشجو انتخاب واحد قطعی انجام داده‌اند که البته آمار ثبت نام شدگان از این تعداد بیشتر بود  و پس از تکمیل ظرفیت که 30 آبان ماه آغاز می‌شود، آمار نهایی دانشجویان جدید الورود مشخص خواهد شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان افزود: در حال انتخاب واحد ۱۱ هزار ۳۵۴ نفر قطعی شده که از این تعداد۵۸۷۰ نفر در مقطع کاردانی و ۵۴۸۴ نفر نیز در مقطع کارشناسی انتخاب واحد کرده اند.

قیصری در ادامه به رسالت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال افزایش مهارت آموزی دانشجویان است. به همین دلیل در پذیرش مهر امسال در دانشگاه جامع علمی کاربردی، پنج رشته غیر مهارتی ازجمله IT، حقوق، حسابداری و امور اداری که با استقبال دانشجویان هم مواجه بودند، حذف شدند و به جای آنها ۳۵ رشته مهارتی اضافه شده است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در مورد مراکز حذف شده در استان اصفهان گفت: بنابر مصوبه شورای عالی اداری تعدادی از مراکز حتی با وجود فعالیت مناسب، به دلیل دولتی بودن حذف شدند. پس از آن، مراکز جایگزین معرفی شد، یکی مرکز نقش جهان که وابسته به سازمان میراث فرهنگی بود را با مرکزی به نام شرکت سیاحان که متعلق به خود میراث فرهنگی است، جایگزین کردیم تا رشته هایی که ریشه در فرهنگ و هنر اصفهان دارد را همچنان حفظ کنیم و دیگری مرکز بنیاد شهید است که جایگزین آن به نام مهد قرآن تعیین و موافقت اولیه صادر شده است.
قیصری ادامه داد: رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی به شکلی است که تنها با بخش خصوصی همکاری می کند و اصلا به دنبال حمایت و متولیگری بخش دولتی در آموزش نیست.رشته های این مراکز دقیقا به مرکز بعدی منتقل می‌شود و دیگر ماهیت آنها دولتی نیست.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی بر رویداد های شتاب سرمایه گذاری می شود، اظهار کرد: رویدادهای شتاب بر اساس پتانسیل های هر منطقه برگزار می شود و حوزه فعالیت معاونت پژوهشی دانشگاه، کسب و کار   کارافرینی و اشتغال است. در این زمینه ها در رویداد های شتاب ایده های دانشجویان پرورانده می شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان همچنین از برگزاری جشن نودانشجویان ویژه جدیدالورود های دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: این جشن روز چهارشنبه با هدف آشنایی نودانشجویان با اهداف دانشگاه علمی کاربردی برگزار خواهد شد و از آنجایی که هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی تربیت کارآفرین است در این جشن از کارآفرینان بزرگ اصفهان برای انتقال تجربه به دانشجویان دعوت کرده ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز