استاندار در آیین افتتاح مدرسه موقوفه صارمیه:

مدارس موقوفه مسئولیت ونشاط بیشتری ایجاد می کند

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۷:۵۹:۵۸
کد خبر: ۹۲۲۵۶۰
مدارس موقوفه مسئولیت ونشاط بیشتری ایجاد می کند
استاندار اصفهان گفت: مدارسی که از طریق وقف ساخته می شوند مسئولیت بیشتری را برای دانش آموزان و معلمان آنها ایجاد می کند چراکه هر ریالی که واقف برای این مکان های آموزشی صرف کرده، ارزشمند و مقدس است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی در آیین افتتاح مدرسه موقوفه صارمیه اظهار داشت: وقف مساله مهمی است که نیاز به توجه بیشتر مردم و مسئولین دارد و موقوفه ها نیز مسئولیت آفرین هستند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی توسعه پیدا کند باید به آموزش و پرورش و توسعه مدارس توجه کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کاروان علم به سرعت درحال حرکت است، گفت: امروز باید بیش از گذشته با این کاروان همراه باشیم تا ایران اسلامی پیشرفت روزافزون داشته باشد البته بسنده کردن به کتاب های درسی کافی نیست بلکه باید از تجیهزات به روز در کنار کادر آموزشی مجرب بهره برد.

وی اضافه کرد: مدارسی که از طریق وقف ساخته می شوند مسئولیت بیشتری را برای دانش آموزان و معلمان آنها ایجاد می کند چراکه هر ریالی که واقف برای این مکان های آموزشی صرف کرده، ارزشمند و مقدس است.

رضایی تصریح کرد: ۹۰ درصد موقوفه صارمیه باید صرف مدرسه سازی شود و ۱۰ درصد آن نیز در اختیار حاکم شهر قرار می گیرد که از ابتدای تصدی خود بر مسند استاندار اصفهان تمام آن را صرف مدرسه سازی کرده ام .

وی افزود: باید به دقت و براساس نظر واقف، موقوفه ها را اداره کرد تا این امر خیر گسترش یابد چراکه معتقدم اگر همت واقفان و مردم شریف استان اصفهان به صورت کامل محقق شود در آینده دیگر نیازی به مدرسه سازی نخواهیم داشت به دلیل اینکه نیازهای آموزشی توسط خیران برطرف شده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: همانطور که ایثارگری های مردم استان در کشور زبانزد است و امیدوارم سال آینده بتوانیم افتخار دیگری برای این استان کسب کنیم و در جایگاه اول آموزش و پرورش کشور قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمامی موقوفات صرف مدرسه سازی شود نشاط و شادابی مضاعفی در جامعه ایجاد خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز