معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کوشش دولت در جهت تثبیت اشتغال است

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۱۹:۴۱:۳۳
کد خبر: ۹۲۴۷۰۷
کوشش دولت در جهت تثبیت اشتغال است
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در حال حاضر سود سرمایه‌گذاری در بازار مالی خیلی بیشتر از بازار تولید است با این حال کوشش دولت در جهت تثبیت اشتغال است و باید بجای تعریف بنگاه جدید بنگاههای موجود را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،عیسی منصوری در نشست کارگروه اشتغال شهرستان شاهین‌شهر و میمه،اظهار داشت: درخواست اکثر کارآفرینان این شهرستان، افزایش اعطای تسهیلات است که خود بیانگر نبودِ فضای کسب و کار مساعد برای فعالیت اقتصادی آن‌هاست و نتیجه این است که سرمایه انسانی و اقتصادی بتدریج از محیط مهاجرت می‌کند.

وی در ادامه افزود: حجم بالای طرح‌ها جهت دریافت تسهیلات بیش از اعتبارات دولتی است.در شرایط کنونی و با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی ، بانک‌ها و نهادهای ذیربط باید از سختگیری در اعطای تسهیلات به کارآفرین‌ها بکاهند.
معاون وزیر، در ادامه گفت: ما ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه‌ در اختیار داریم با ۲۳ هزار میلیارد تومان طرح که به بانک‌ها معرفی شده و کوشش می‌کنیم که بازپرداخت وام‌هایی که دریافت می‌شود، دوباره به جریان بیفتد تا پایان این ۹ سال که این پول در اختیار ماست، دومرتبه این بودجه به چرخه ارائه تسهیلات بازگردد.
عیسی منصوری، خاطرنشان کرد: تا ۴۰ درصد افزایش هزینه تسهیلات به طرح‌های پیشنهادی است که در سال ۹۷ به تصویب رسیده و مورد پذیرش قرار گرفته است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: مسئله اصلی ما در مورد طرح‌های پیشنهادی این است که بخش زیادی از تولیدات ما هنری است اما هنر صنعتی نشده است به این معنی که کارآفرین تولید می‌کند ولی راهکاری در زمینه بازاریابی و فروش اجناس خود ندارد لذا باید در جهت صنعتی شدن هنر خود تلاش کنند و از جانب ارگان‌های مربوطه مساعدت بگیرند.
وی همچنین بیان کرد: در آینده نزدیک، کارآفرینان می‌توانند از صندوق بیمه میراث برای رونق کسب و کار استفاده کنند.

عیسی منصوری عنوان کرد: در حال حاضر سود سرمایه‌گذاری در بازار مالی خیلی بیشتر از بازار تولید است و بدیهی است که با عقلایی فکر کردن این امر شکل می‌گیرد و این یک مشکل اساسی در ساختار اقتصاد است. اما کوشش دولت در جهت تثبیت اشتغال است و باید بجای تعریف بنگاه جدید بنگاههای موجود را حفظ کنیم.

معاون وزیر افزود: پیشنهاد ما این است که در شهرستان ها با در نظر گرفتن نگاه توسعه محور، یک نفر کارشناس بومی منطقه که با مسایل و مشکلات کارآفرینان آشناست، بر سر کار بگذاریم تا با نگاه کردن به ظرفیت شهرستان، رشته‌های مناسب فعالیت را شناخته و برای کار، پیگیری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز