جزئیات دوازدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۳:۴۱:۰۵
کد خبر: ۹۲۵۰۵۶
جزئیات دوازدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران
دوازدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران با محوریت ادارات،صنعت،مهندسی، پشتیبانی 28آبان ماه در تالار صائب دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،دبیر همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس درنشست خبری این همایش گفت: دفاع مقدس مانند گنجی است که باید ابعاد گوناگون آن استخراج و معرفی شود.ما در دانشگاه و در دانشکده تاریخ وظیفه داریم در زمینه بازسازی و بازخوانی حوادث دفاع مقدس کار پژوهشی انجام دهیم تا خاطرات شهدا آزادگان و رزمندگان به عنوان سرمایه ملی و تاریخی برای آیندگان به یادگار بماند.

علی اکبر کجباف در ادامه افزود:روایت تاریخ شفاهی کاری جذاب و نو در عرصه دفاع مقدس است که به صورت فراگیر تمامی اقشار جامعه را دربرمی گیرد . کار ما در همایش ملی تاریخ شفاهی ایران انتقال تجربه ای است که در دفاع مقدس به دست آمد ونیاز است که درباره آن مطالعه شود و آن را  منتقل کرد.

وی تصریح  کرد:گروه  تاریخ دانشگاه اصفهان با مشارکت شرکت هایی مانند ذوب آهن و دوازده نهاد دیگر همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس را برگزار می کند.تلاش ما در این همایش  توجه به نقش جهاد سازندگی و نقش صنعت و مهندسی در دوران دفاع مقدس ،بازشناسی ومستندسازی و بررسی آرشیو واحدهای دفاع مقدس در بخش صنعت و جهاد است که تبدیل به سند دانش و تجربه آینده می شود.

تاامروز کمتر به نقش ادارات در جنگ  توجه شده است

دبیرعلمی  همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز در رابطه با این همایش ملی گفت:گروه تاریخ دانشگاه اصفهان همواره به دنبال نوآوری در زمینه تاریخ و بررسی آن است.ما به دنبال زمینه های اجتماعی و چشم اندازهایی در تاریخ هستیم که مورد توجه مورخین کلاسیک قرار نمی گیرد.

مرتضی نورایی افزود:تاامروز کمتر به نقش ادارات در جنگ  توجه شده است و گروه تاریخ  به دنبال پنجره های نوینی در این زمینه تاریخی بودند و به همین دلیل بیش از یکسال و نیم درگیربخش علمی این همایش بودیم.

این عضو انجمن تاریخ شفاهی ایران تصریح کرد:حدود سی مقاله و چکیده از سراسر ایران حتی از پژوهشگران گمنام دریافت کردیم که از این میان ۱۲ مقاله برای ارائه در همایش انتخاب  شد. تمرکز بر تاریخ شفاهی جوانی ایران و کارآفرینی از دیگر اهداف این همایش بود.درکنار برگزاری این همایش،کارگاه ها و نمایشگاه کتاب نیز برگزار خواهد شد.

همکاری ذوب آهن و جهاد دانشگاهی با دوازدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران

دبیراجرایی همایش ملی تاریخ شفاهی ایران نیز در ادامه گفت:در دو دهه اخیر آثار زیادی از خاطرات شفاهی جنگ براساس عملکرد نیروهای رزمی منتشر شده اما به بخش بزرگی از جنگ پرداخته نشده است.

اکبر جعفری افزود:بخش مغفول واقع شده در جنگ بخش نیروهای اداری،صنعتی وپشتیبانی است.بیش از یکسال ونیم برای برگزاری این همایش کار تحقیقاتی وعلمی شد تا با محوریت گروه تاریخ دانشگاه اصفهان این همایش باحضور شرکت کننده هایی از تهران،تبریز،رشت،مشهد و ...  با همکاری ارگان هایی مانند جهادکشاورزی و ذوب آهن اصفهان برگزار شود.

یادآور می شود دوازدهمین همایش ملی تاریخ شفاهی ایران با عنوان تاریخ شفاهی دفاع مقدس با محوریت  ادارات،صنعت،مهندسی، پشتیبانی 28آبان ماه در تالار صائب دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز