رونمایی از نرم افزار گردشگری اصفهان

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۴:۲۷:۰۸
کد خبر: ۹۲۵۰۸۷
رونمایی از نرم افزار گردشگری اصفهان
رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یک نرم افزار VR (واقعیت مجازی) ویژه تلفن همراه برای شهر اصفهان شامل تصاویر 360 درجه از جاذبه های گردشگری شهر اصفهان رونمایی می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علیرضا مساح اظهار داشت:اگر کاربران این نرم افزار به اینترنت متصل باشند، قادر خواهند بود این تصاویر با دید 360 درجه را به صورت فیلم ببینند و در واقع از طریق این نرم افزار می توان عکس 360 درجه اصفهان را به صورت آفلاین و فیلم 360 درجه بناهای اصفهان را به صورت آنلاین مشاهده کرد.

 وی ادامه داد: این نرم افزار واقعیت مجازی در حال به روز شدن است وبه زودی قابلیت های دیگر مانند به اشتراک گذاری تجربیات اشخاص و مکان یابی جاذبه های گردشگری بر اساس محل حضور فرد به این نرم افزار افزوده می شود.  

مساح همچنین از رونمایی یک نرم افزار AR (واقعیت افزوده) گردشگری شامل یک کتاب و نرم افزار ویژه کودک به مناسبت روز اصفهان خبر داد و افزود: در صورتیکه این کتاب با نرم افزار مشاهده شود تصاویر آن به صورت سه بعدی نمایش داده شده و داستان روایت می شود، در این داستان، بازی نیز گنجانده شده تا کودک از طریق بازی هم درگیر شود و دقت او افزایش یابد. 

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه به این مناسبت یک کتابچه معرفی شهر اصفهان به زبان فرانسه نیز رونمایی می شود، اضافه کرد: دلیل استفاده از زبان فرانسه در این کتابچه، حضور سالانه تعداد زیادی از گردشگران فرانسوی در اصفهان است به نحوی که طبق آمار بیشترین گردشگری که از اروپا وارد شهر اصفهان می شود از کشور فرانسه است و به شدت به وجود چنین دفترچه راهنمایی به زبان فرانسه برای معرفی شهر اصفهان احساس نیاز می شد.

وی تاکید کرد: در کنار این کتابچه، نرم افزار گردشگری VR(واقعیت مجازی) نیز به کمک این گردشگران می آید و گردشگران فرانسوی می توانند با استفاده از گوشی های تلفن همراه خود از قابلیت های این نرم افزار برای تمام جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی شهر اصفهان استفاده کنند. 

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از جاذبه های تاریخی شهر اصفهان بازار بزرگ و تاریخی شهر اصفهان است، ادامه داد: این بازار از لحاظ تاریخی، معماری و شهرسازی دارای ساختاری خاص و ستون فقرات شهر صفوی اصفهان است، به همین منظور نقشه ای با عنوان بازار اصفهان و مشاغل سنتی آن تهیه شده که این نقشه نیز در روز اصفهان رونمایی می شود.    

شرکت بیش از هزار شهروند در برنامه گردشگری

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های اداره گردشگری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان، گفت: برنامه ای در طول سال با عنوان گردشگری مرکزـ پیرامون با موضوع اعزام گردشگران و شهروندان اصفهانی به شهرهای اطراف شهر اصفهان اجرا می شود، تاکنون نزدیک به 1000 شهروند از این برنامه استفاده و از جاذبه های شهرهای خمینی شهر و نجف آباد بازدید کرده اند، هم اکنون نیز با توجه به سردی هوا این سفرها به سمت شهرهای شرقی اصفهان مانند نائین یا سفر به کویر ادامه پیدا می کند.

وی همچنین به تخفیف 50 درصدی مراکز گردشگری شهرداری اصفهان به مناسبت روز اصفهان اشاره کرد و افزود: با موافقت شهردار اصفهان و به این مناسبت، مراکز گردشگری زیرمجموعه شهرداری شامل مجموعه گردشگری ناژوان، مجموعه گردشگری صفه، شهر رویاها، موزه های عصارخانه شاهی، حمام علیقلی آقا، حمام رهنان و ... برای یک هفته از 25 آبان تا 1 آذر، با 50 درصد تخفیف در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می گیرد و به مناسبت روز اصفهان، شهروندان می توانند از مراکز گردشگری در اختیار شهرداری اصفهان با 50 درصد تخفیف بازدید و از خدمات انها استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز