سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور بیان کرد:

اصفهان، یکی از ۵ استان دارای نرخ بالای سالمندی

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۴:۰۶:۴۶
کد خبر: ۹۲۷۱۴۰
اصفهان، یکی از ۵ استان دارای نرخ بالای سالمندی
سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از اصفهان به عنوان یکی از ۵ استان دارای نرخ بالای سالمندی یاد کرد و گفت: انتخاب اصفهان به عنوان پایلوت شهر دوستدار سالمند دلایلی مختلفی داشت از جمله عزم بالا و همکاری بین بخشی مناسب که باعث شده این طرح در مسیری علمی و درست درحال انجام باشد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،حسام الدین علامه در نخستین کارگاه تخصصی شهر دوستدار سالمند، اظهار داشت:  سونامی سالمندی در ایران درک نشده است، سند ملی سالمندی در کشور تدوین شده ولی فاصله زیادی تا عزم جدی برای تحقق آن وجود دارد و تا زمانی که برنامه عملیاتی تدوین نشود از بیان دغدغه فراتر نرفته‌ایم.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع سالمندی تفاوتی است که بین سالمندی فردی و سالمندی جمعیت وجود دارد.

علامه تریح کرد: سالمندی امری مبارک است که می تواند ناشی از عواملی همچون عوامل رفاه و سلامت جامعه باشد، افزود: سالمندی جمعیت که گاهی از آن به عنوان بحران یاد می شود ناشی از به هم خوردن تعادل گروه های سنی به ویژه کاهش موالید و ازدواج است.

علامه با بیان اینکه سالمندی جمعیت پیامدهای منفی زیادی دارد که از جمله آن کاهش نسبت نیروی کار و مولد جامعه است، افزود: اگر برای برطرف کردن این موضوع تدبیری نشود عاقبتی ناگوار خواهد داشت، این در حالی است که به نظر می رسد در کشور هنوز این چالش را درک نکرده‌ایم و خبری از درک بحران پیش رو و سونامی سالمندی وجود ندارد.

سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه سند ملی سالمندی تدوین شده، ولی فاصله زیادی تا عزم جدی برای تحقق آن وجود دارد، گفت: تا برنامه عملیاتی تدوین نشود، از بیان دغدغه فراتر نرفته‌ایم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز