نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی:

پیشنهاد معافیت مالیاتی اقلام ضروری خانوار به مجلس ارائه شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۱:۱۷:۲۸
کد خبر: ۹۲۸۸۳۲
پیشنهاد معافیت مالیاتی اقلام ضروری خانوار  به مجلس ارائه شد
نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت:نمایندگان مجلس پیشنهاد معافیت انواع روغن و اقلام بهداشتی ضروری خانوار از مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،زهرا سعیدی در نشست کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت:ارائه دیدگاه‌ها به نمایندگان مجلس برای اصلاح و رفع ابهام قوانین مالیاتی را در افزایش قدرت چانه زنی در اصلاح قوانین موثر است.

سعیدی تصریح کرد : نمایندگان مجلس پیشنهاد معافیت انواع روغن و اقلام بهداشتی ضروری خانوار از مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس ارائه کرده‌اند.

وی تعیین استراتژی مبنی بر تصمیم‌گیری درست را حتی اگر به انتخاب مجدد منجر نشود، کلید بسیاری از مشکلات دانست و افزود: لازم است این مقوله در اصفهان جدی گرفته شود. برگزاری

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت: بر طبق تبصره 7 ماده 105 قانون مالیات های مستقیم، به ازای هر10درصد افزایش درآمد ابرازی مشمول مالیات اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد  مشمول مالیات سال گذشته آنها، یک واحد درصد و حداکثر تا 5 واحد درصد از نرخ‌های مذکور کاسته می‌شود.

غلامرضا اخوان فرید افزود: شرط برخورداری از این تخفیف، تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به سال جاری در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن انتقاد از شرط برخورداری از این تخفیف گفت: متاسفانه به دلیل لحاظ شرط تسویه بدهی مالیاتی برای برخورداری از این تبصره، فعالان اقتصادی عملا قادر به استفاده از این ظرفیت قانونی نیستند و لازم است در این تبصره مواردی چون اخذ چک به منزله تسویه حساب تلقی شود.

اخوان فرید نوشتن قوانین به صورت دوپهلو را در تفسیر متفاوت از قوانین و اعمال سختگیری‌های بیشتر توسط مسئولان اصفهان موثر دانست و گفت: لحاظ 70 درصد فروش صورت‌های مالی حسابرسی شده سال قبل، عامل محدودکننده‌ای در دریافت تسهیلات از بانک‌هاست.

وی افزود: نقدینگی بزرگ‌ترین مشکل صنعت داروسازی کشور بوده و درنظر گرفتن نوع صنایع در پرداخت تسهیلات بسیار مهم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز