بازگشایی ایستگاه مترو شهید علیخانی تاپایان هفته/ ضرر۷۰ میلیارد تومانی ناوگان اتوبوسرانی

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۱:۲۸:۰۰
کد خبر: ۹۲۹۸۱۶
بازگشایی ایستگاه مترو شهید علیخانی تاپایان هفته/ ضرر۷۰ میلیارد تومانی ناوگان اتوبوسرانی
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری گفت:تا پایان آذر ماه ، ۷۰ دستگاه اتوبوس‌ِ آسیب دیده‌ی اغتشاشات اخیر پس از بازسازی به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان بازمیگردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری اصفهان  گفت:در  اغتشاشات اخیر حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری اسیب صد درصدی دید و به طور کامل از مدار اتوبسرانی خارج شد.

علیرضا صلواتی در ادامه افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس دیگر اسیب جدی دید وقرار است پس از بازسازی تا پایان این ماه دوباره به ناوگان اتوبوسرانی بازگردند، در مجموع ۷۰ میلیارد تومان ضرر به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان وارد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اضافه کرد: شهرداری در تلاش است تا با توجه به گرانی بنزین و استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی، با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید ۸۰ تا ۱۰۰ دستگاه جدید اتوبوس تند رو، دو خط سامانه تند رو اتوبوس (BRT) را به خطوط اتوبوسرانی اضافه کند تا تراکم جمعیت در خطوط اتوبوس کمتر شود.

صلواتی در خصوص مترو اصفهان هم اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر حدود ۱۵ میلیارد تومان خسارت به مترو اصفهان وارد شد که در این بین ایستگاه شهید علیخانی اسیب جدی دید و در حال حاضر از مدار خارج شده است، با اقدامات انجام شده قرار است این هفته  ایستگاه شهید علیخانی پس از تعمیرات بازگشایی شود.

او ادامه داد: تا پایان امسال  ۲ رام جدید شامل ۱۰ واگن به مدار مترو اصفهان اضافه میشود که امید است با این کار سر فاصله بین ایستگاه ها ۸ تا ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

 

نظر شما