نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

بسیاری از بیماری‌های مردم اصفهان به دلیل آلودگی هوا است

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۴:۲۱
کد خبر: ۹۳۰۳۵۲
بسیاری از بیماری‌های مردم اصفهان به دلیل آلودگی هوا است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پژوهش سیاهه آلودگی هوای اصفهان با همکاری شهرداری، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است، ضروری است که نتایج این پژوهش هر چه زودتر اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی امروز (یکشنبه) در صدو چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:   امروز دهمین روز متوالی آلودگی هوای اصفهان است واین شرایط اختلال زیادی را در شهر ایجاد کرده است و باید هر چه زودتر مدیریت شود.

وی ادامه داد: پژوهش تعیین سیاهه آلودگی هوای اصفهان با همکاری شهرداری، دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان انجام شد و قرار بود نتایج آن تا شهریور ماه اعلام شود و این در حالی است که هنوز این نتایج اعلام نشده است و باید هر چه زودتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا زمانی که سهم کارخانجات و صنایع، حمل و نقل و ... در تولید آلاینده‌ها مشخص نشود، نمی‌توان اظهار نظر کرد، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، همچنین اجرای محدوده دقیق زوج و فرد باید بیش از گذشته رعایت شود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های موجود در شهر اصفهان به دلیل آلودگی هوا است، اضافه کرد: باید واقعیت را به شهروندان بگوییم تا خود مراقبتی را در شرایط افزایش آلاینده‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین ضمن گرامی داشت روز معلول اظهار کرد: باید به معلولان نگاه انسانی داشته باشیم، جایگاه اجتماعی آنها را در نظر گرفته و از هر گونه رفتار ترحم برانگیزی نسبت به آنها پرهیز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اخیرا نمایندگان مجلس کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهری را با ۱۸۶ رای به تصویب رساندند، ادامه داد: این امر اتفاق خوبی برای مدیریت شهری بود، این لایحه در کمیسیون مشترک بررسی شده و مجدد در صحن مجلس بررسی خواهد شد و امیدواریم همه کلانشهرها از دستاوردهای این لایحه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه با تصویب این لایحه عوارض محلی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: عوارض غیر محلی کمک دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد بود که می‌تواند شرایط خوبی را رقم بزند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌های شوراهای اسلامی شهرها در دستور کار مجلس قرار گرفته است، افزود: لایحه درآمدهای پایدار شهری، مدیریت بحران، مدیریت یکپارچه شهری و اصلاح قانون انتخابات از جمله این لوایح است که امیدواریم همه این لوایح به تصویب برسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز