رئیس اداره فرش سازمان صمت استان اصفهان :

فرش دستباف،پرچم دوم ما ایرانیان /۲۷۰هزار بافنده فرش دستباف در استان اصفهان داریم/فرش یلمه در آستانه جهانی شدن

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۱:۵۸:۱۰
کد خبر: ۹۳۰۹۴۸
فرش دستباف،پرچم دوم ما ایرانیان /۲۷۰هزار بافنده فرش دستباف در استان اصفهان داریم/فرش یلمه در آستانه جهانی شدن
بیست و دومین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف اصفهان باحضور تولیدکنندگان و فروشندگانی از سراسر کشور از روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مدیراجرایی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف اصفهان درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در این نمایشگاه که در بیش از 4 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و در4سالن  برپا می شود، دستاوردها و توانمندی های فعالان عرصه فرش دستباف از استان  اصفهان ودیگر استان ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

علی جمالی در ادامه افزود: در این نمایشگاه فعالان عرصه فرش با ۱۳۸غرفه حضور خواهند داشت و طبق روال گذشته در سالن شیخ بهایی فرشهای هنری و زیبنده   با ۲۷غرفه به نمایش گذاشته می شود.۳۵درصد غرفه داران از خارج از استان هستند که خراسان، کرمان، آذربایجان، کردستان،فارس، قم تهران و...شهرهای مشارکت کننده در نمایشگاه امسال هستند.

وی تصریح کرد:مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه فرش اصفهان،صبح روز پنج شنبه 14آذرماه در اتاق بازرگانی اصفهان با عنوان همایش بررسی راهکارهای توسعه بازار فرش دستباف ایران برگزار خواهد شد.

فرش دستباف شناسنامه و پرچم دوم ما ایرانیان است

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان اصفهان در ادامه این نشست خبری گفت: نمایشگاه فرش اصفهان بعد از تهران   با قدمت ترین نمایشگاه  فرش دستباف کشور است.

لطف الله هاشمی در ادامه افزود: فرش دستباف، شناسنامه و پرچم دوم ما ایرانیان در جهان است.همه ما باید  با تمام وجود روی این شناسنامه فرهنگی حساس باشیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲۷۰هزار بافنده فرش دستباف در استان داریم و هشت تشکل و اتحادیه صنفی درحال فعالیت در این زمینه اند وسه برند جهانی فرش اصفهان، نایین را به صورت جهانی داریم و فرش یلمه و جوشقان نیز در آستانه ثبت ملی و جهانی شدن هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد:این کالای استراتژیک و فرهنگی که محصول مردم ایران است درحال حاضر مورد تحریم قرار دارد و به همین دلیل درسال 96و 97 حدود  33میلیار د تسهیلات دولتی به تولیدکنندگان فرش پرداخت شده است با این وجود این صنعت برای ادامه حیات ومقابله با رقبایی مانند هند نیاز به حمایت جدی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز