مدیرکل کمیته امداد اصفهان خبر داد

کمک به اشتغال مددجویان کمیته امداد با نصب پنل های خورشیدی

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۳:۰۴:۱۷
کد خبر: ۹۳۱۵۰۹
کمک به اشتغال مددجویان کمیته امداد با نصب پنل های خورشیدی
کمیته امداد استان اصفهان برای راه‌اندازی پنل های خورشیدی به مددجویان متقاضی ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بانکی با بازپرداخت پنج تا هفت ‌ساله پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدرضا متین پور،با بیان اینکه کمک به کسب درآمد پایدار از برنامه‌های اساسی این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان است، گفت: ما دنبال رفع تکلیف نیستیم و کارآمدی طرح‌های اشتغال و ثبات درآمد آن‌ها برای کمیته امداد اصفهان در اولویت قرار دارد.

 

وی با اشاره به برنامه خرید تضمینی برق پنل های خورشیدی به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو، تاکید کرد: کمک به مددجویان برای راه‌اندازی واحدهای کوچک خورشیدی به‌ویژه در مناطق شرقی استان می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوارها منجر شود.

 

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی پنل های خورشیدی به مددجویان متقاضی ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بانکی با بازپرداخت پنج تا هفت ‌ساله پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با قیمت‌های جدید خرید تضمینی پیش‌بینی می‌شود درآمد این پنل ها تقریباً بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان باشد که در دوره بازپرداخت وام تقریباً نیمی از آن و پس از بازپرداخت وام، همه آن سود خالص خانوار مجری طرح خواهد بود.

متین پور تاکید کرد: بازدهی مناسب و عدم افت میزان برق تولیدی این پنل ها در طولانی‌مدت توسط شرکت‌های نصب کننده و پشتیبان، تضمین‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با اشاره به حمایت ویژه این نهاد از راه‌اندازی این طرح در مناطق محروم استان، اعلام کرد: در تلاشیم تا با همکاری سایر نهادهای مسئول به مددجویان متقاضی در مناطق روستایی محروم مبلغی به عنوان کمک بلاعوض در راستای اجرای این طرح پرداخت شود.

وی عمده‌ترین مشکل پیش روی اجرای پرشتاب این طرح را ناتوانی مددجویان تحت حمایت از تأمین وثیقه‌های درخواستی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قرارداد خرید تضمینی با مددجویان توسط وزارت نیرو بسته می‌شود و تعهد قانونی دولتی برای خرید تضمینی برق تولیدی وجود دارد می‌توان این تعهد وزارت نیرو را به‌عنوان وثیقه بانکی ارائه کرد.

متین پور افزود: امیدواریم بانک های عامل این طرح با بررسی‌های بیشتر و حل مشکلات حقوقی احتمالی، راه استفاده از این روش ارائه وثیقه را برای مددجویان و نیازمندان هموار کنند.

 

 

نظر شما