رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه:

معلولیت ناتوانی نیست/ طرح مراقبت مبتنی بر خانواده درمعلولان ضایعه نخاعی/ قانون جامع حمایت از معلولین باید اجرایی شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۲۱:۰۳:۴۸
کد خبر: ۹۳۲۲۳۳
معلولیت ناتوانی نیست/ طرح مراقبت مبتنی بر خانواده درمعلولان ضایعه نخاعی/ قانون جامع حمایت از معلولین باید اجرایی شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه در آیین بزرگداشت روز جهانی معلول گفت: دیده‌ شدن افراد دارای معلولیت و معضلاتی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، نباید مختص مناسبت‌های تقویم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،امین عسگری اظهار داشت:در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حدود ۳هزار فرد دارای معلولیت شناسایی شده است که این شناسایی بخاطرمراجعه‌ به مراکز بهزیستی صورت گرفته و بسته به نوع معلولیت، خدماتی در حد توان بهزیستی در اختیار این افراد  قرار می‌گیرد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: مراکز و تشکل‌های متعددی جهت ارائه‌خدمات به این عزیزان در سطح شهرستان وجود دارد که شامل ‌کودکان معلول و بزرگسالان می‌شود همچنین، معلولان شناسایی شده بسته به نوع معلولیت از خفیف تا خیلی شدید رتبه‌بندی می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

وی گفت: هدف ما درابتدا آموزش وایجاد انگیزه در معلولان است، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز موجود در سطح شهرستان، آموزش‌های هنری فراوانی ببینند که می تواند زمینه‌ساز شغل و درآمد برای زندگی آینده‌شان باشد.

عسگری خاطرنشان کرد:در طرح مراقبت مبتنی بر خانواده، معلولان ضایعه نخاعی که حرکتی ندارند ‌و خانواده‌های ایشان در تنگنا قرار گرفته‌اند، هفته‌ای۳مرتبه توسط پرستار مورد آموزش وحمایت   برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بیشتر قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: همچنین یک تیم بازدیدحمایتی هر ۳ماه یکبار به سراغ بیماران ضایعه نخاعی می‌روند و احتیاجات مادی را بررسی کرده و مبالغی را به حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

عسگری در ادامه گفت: قانون جامعی در مجلس تصویب شده بنام قانون جامع حمایت از معلولین، که اگر این قانون اجرا شود همه‌ خواسته‌های معلولین مرتفع خواهد شد زیرا در کنار همه‌ خدماتی که می‌توان به این عزیزان ارائه داد، معضلات زیادی در خصوص برابرسازی فرصت‌ها وجود دارد که انتظار رسیدگی در این زمینه توسط مسوولان ذیربط و اجرا شدن این قانون در اسرع وقت می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز