رییس ستاد انتخابات استان اصفهان:

۱۰ درصد داوطلبان مجلس در اصفهان زنان هستند

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۱:۴۰:۳۶
کد خبر: ۹۳۲۶۹۸
۱۰ درصد داوطلبان مجلس در اصفهان زنان هستند
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون ۱۰ درصد داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اصفهان را زنان تشکیل داده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حیدر قاسمی با اشاره به اینکه ثبت نام از دهم آغاز و تا شانزدهم آذر ادامه دارد، اظهار داشت: تا سومین روز ثبت‌نام ۲۰۸ نفر داوطلب در انتخابات مجلس اصفهان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۹۰ درصد را مردان تشکیل دادند.

 

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: گروه‌های شغلی که تاکنون ثبت نام کردند به ترتیب اولویت تا رده سوم کارمندان، مشاغل آزاد و بازنشسته را تشکیل می‌دهند همچنین تا روز گذشته چهار نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان ثبت نام کردند.

به گفته وی تاکنون از مجموع ثبت نام کنندگان ۲۴ درصد سابقه ایثارگری داشتند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص تمام الکترونیکی بودن انتخابات در اصفهان بیان کرد: هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفت و از آن جایی که باید هماهنگی‌های لازم در خصوص تمام الکترونیکی بودن انتخابات با شورای نگهبان صورت بگیرد هنوز قطعیت و نظریه نهایی رخ نداه است.

وی ادامه داد : به نظر می‌رسد اوضاع الکترونیکی بودن انتخابات در استان در حد انتخابات شوراها در سال ۹۶ باشد که هشت شهر استان به صورت الکترونیکی برگزار شد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا داوطلبان مشکل تکمیل مدارک نداشتند، افزود: چون ثبت نام با سامانه انجام می‌شود بنابراین در راستای بارگذاری اگر مدارک ناقصی وجود داشته باشد ثبت نام با خطا مواجه می‌شود.با بیان اینکه کاربران ستاد انتخاباتی نقش اجرایی دارند نه تعیین کننده، گفت: برخی از داوطلبانی که به محل ثبت نام مراجعه می‌کنند ممکن است مدارک آن‌ها ناقص باشد که در صورت ناقص بودن مدارک کاربر نمی‌تواند فرآیند ثبت نام را انجام دهد.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان اصفهان مشکلی در راستای محل و حوزه انتخاباتی برای ثبت نام وجود ندارد زیرا تدابیر و تمهیدات لازم را فرمانداری‌ها پیش بینی کرده‌اند.

 

ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز دهم آذر امسال در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور آغاز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز