امام جمعه اصفهان:

نشانه دانشجو بودن استکبارستیزی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۴:۴۵:۴۴
کد خبر: ۹۳۲۷۶۳
نشانه دانشجو بودن استکبارستیزی  است
امام جمعه اصفهان گفت:پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست و مجدد با وی پیمان ببندد بلکه با برخی از قبایل تفاهم‌نامه‌ای نوشته که به نفع اسلام بوده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت:هفته خوبی را در اصفهان گذراندیم و علمای چهار استان در اصفهان حضور پیدا کردند و در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب صحبت شد و همچنین سفر رئیس قوه قضاییه بسیار بابرکت کرد، کار‌های خوبی انجام گرفت، به ۳۰ شهر افرادی فرستاده شد و کمبود‌ها بررسی شد.

امام جمعه اصفهان افزود: سنگ وزنه در روز قیامت حق است، یعنی هرکسی عمل بیشتری به حق کرده باشد، بالاتر است؛ امیدوارم همه سعی کنیم رفتار، کردار و اعمالمان حق باشد و دور باطل نگردیم.

وی ادامه داد: یکی از معانی شکر، عمل به نعمت خداست، اگر گناه کنیم و نعمت خدا را در خلاف مقصد اصلی به کار ببریم، نعمت از ما گرفته می‌شود؛ اگر به دین هم عمل نکنیم از ما گرفته می‌شود، هرچقدر به طرف بی‌دینی برویم، عنایت خداوند برداشته می‌شود و قلب سیاه می‌شود.

طباطبایی‌نژاد افزود: ۱۶ آذر روز دانشجو است و طبق صحبت مقام معظم رهبری، نشانه دانشجو بودن استکبارستیزی و ایستادن در مقابل دشمنان کشور و اسلام است؛ همچنین سالگرد شهادت احمد کشوری را داریم که از خلبانان جان‌فشان در زمان جنگ بود.

امام جمعه اصفهان گفت: آقای رئیس جمهور در سفر به یزد و کرمانشاه در یکی از سخنرانی‌ها گفت پیامبر با کفار اگر عهد هم شکستند، پیمان می‌بست درحالی که این حرف دروغ است و جزیی از تاریخ نیست، تعجب می‌کنم چطور رئیس جمهور تاریخ را نخوانده و این حرف را زده است.

وی ادامه داد: پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست و مجدد با وی پیمان ببندد، پیامبر با برخی از قبایل تفاهم‌نامه‌ای نوشته که به نفع اسلام بوده است و در برخی تفاهم‌نامه‌های پیامبر، طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد که به سختی با آن‌ها برخورد کرد؛ در صلح حدیبیه نیز پیامبر در سال بعد با ۱۲۰ هزار جنگجو حرکت کرد و ابهتی را نشان داد که همه دست‌ها بالا رفت.

طباطبایی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: این حرف که پیامبر عهد می‌شکست و دوباره عهد می‌بست اصلاً درست نیست، برخلاف آن‌هایی که این نسبت را به اسلام می‌زنند،نمی‌خواهم علیه کسی حرفی زده باشم، اما اگر کسی بخواهد حرف نادرستی بزند، کسی که می‌داند باید بگوید که مردم فریب نخورند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز