بهارستان یازدهم/۹

۱۲۲۴ نفر از استان اصفهان، داوطلب حضور در مجلس یازدهم/ رتبه دوم اصفهان در آمار ثبت نام کنندگان

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۱:۰۷:۳۶
کد خبر: ۹۳۴۰۶۸
۱۲۲۴ نفر از استان اصفهان، داوطلب حضور در مجلس یازدهم/ رتبه دوم اصفهان در آمار ثبت نام کنندگان
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور به ترتیب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از تهران، اصفهان و خراسان رضوی هستند ودر مجموع هزار و ۲۲۴ داوطلب از اصفهان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حیدر قاسمی اظهار داشت: هزار و ۲۲۴ نفر برای حضور در مجلس یازدهم در حوزه های انتخابیه استان اصفهان ثبت نام کردند که ۱۲ در صد آنها خانم و ۸۸ درصد مرد هستند.

وی با بیان این که براساس قانون حداقل تحصیلات برای شرکت در انتخابات فوق لیسانس است، ادامه داد:  نظر تحصیلات بیشترین مدرک به ترتیب ۹۵۹ نفر با مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ۱۳۸ نفر با مدرک تحصیلی دکتری، ۶۵ نفر با مدرک تحصیلی لیسانس و ۶۲ نفر حوزوی ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به رده سنی داوطلبان گفت: ۳۰ تا ۳۵ سال ۲۱۱ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۲۷۶ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۲۲۴ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۸۵ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۱۰۱ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۵۷ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۳ نفر ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه داوطلبان تا ۷۵ سال می توانستند در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند اما در این رده سنی، داوطلبی ثبت نام نکرده است.

قاسمی بالاترین درصد ثبت نامی بین داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی را از قشر کارمندان با آماری بالغ بر ۴۲۴ نفر برشمرد و عنوان کرد: پس از این گروه، ۱۷۹ نفر با عنوان مشاغل آزاد، ۱۳۹ نفر بازنشسته، ۱۱۹ نفر فرهنگی و ۸۸ نفر سایر، داوطلب حضور در مجلس یازدهم هستند.

وی افزود: ۲۶ درصد از داوطلبان این دوره سابقه ایثارگری دارند این در حالی است که این عدد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۳۳ درصد بوده است.

قاسمی با اشاره به تعداد داوطلبان در شهرستان‌های استان گفت: به ترتیب شهرستان اصفهان با ۴۶۸ نفر، لنجان ۷۸ نفر، کاشان و آران و بیدگل ۷۳ نفر، شهرضا ۷۲ نفر، نجف آباد و تیران و کرون ۶۸ نفر، خمینی شهر ۶۳ نفر، نطنز و قمصر ۵۶ نفر، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت ۵۲ نفر، مبارکه ۵۱ نفر، گلپایگان و خوانسار ۴۷ نفر، سمیرم ۴۸ نفر، فلاورجان ۳۹ نفر، نایین ۲۸ نفر، اردستان ۲۴ نفر، شاهین شهر، برخوار و میمه ۵۴ نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: سه نفر از ارامنه جنوب ایران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اصفهان ثبت نام کردند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه تنها ۳ درصد ثبت نام کنندگان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه نمایندگی در اداوار گذشته را دارند، یادآور شد: بر این اساس جمعاٌ ۴ نماینده از ۱۹ نماینده فعلی استان در دور یازدهم حضور نخواهند داشت.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد:  هشت از نفر معتمدان، سه نفر شامل فرماندار، دادستان و رییس ثبت احوال و اعضای اداری در مجموع ۱۱ نفر  اعضای هیئت های اجرایی را تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۷ تا ۲۶ آذرماه سال جاری به صلاحیت دواطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسیدگی می شود و پس از آن ، مراتب رد صلاحیت طی یک روز به آنها اعلام می شود و رد صلاحت شدگان ۴ روز فرصت خواهند داشت تا به این موضوع اعتراض نمایند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز