همزمان با هفته پژوهش

پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۱:۲۵:۲۱
کد خبر: ۹۳۵۰۴۳
همزمان با هفته پژوهش، پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور و مسئولین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مهدخت بروجردی علوی در حاشیه افتتاحیه پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با سابقه حدود ۲۷ سال در میان دانشگاههای کشور وضعیت شاخص و منحصر به فردی دارد.

وی با اشاره به ظهور نسل چهارم دانشگاه ها، افزود: نسل اول دانشگاه ها تنها آموزش محور بودند و در نسل دوم پژوهش نیز وارد شد. دانشگاه های نسل سوم دانشگاههای مهارتی هستند که باید در حل مشکلات کشور مشارکت داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: یکی از معیارهای تاسیس مرکز در دانشگاه جامع علمی کاربردی داشتن محیط واقعی کار است. در ده سال اول تاسیس دانشگاه ۳۱۳ مرکز که اصول اولیه را رعایت کرده بودند، مجوز تاسیس گرفتند. در ده سال دوم تاسیس دانشگاه، ۳۱۳ مرکز به ۸۴۲ مرکز افزایش یافت و این رقم تا سال ۹۴ به 1070 مرکز رسید.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در گذر زمان دانشگاه از آن هدف متعالی دور شده بود ولی در دوره جدید تلاش شد که دانشگاه به رسالت اصلی خود بازگردد.

وی نخستین اقدام در دوره جدید مدیریت دانشگاه را ساماندهی مراکز اعلام کرد و گفت: در گام اول ساماندهی دادن مجوز متوقف شد و از آن به بعد فقط مراکزی مجوز داده شد که دقیقا اصول مربوط به تاسیس مراکز را رعایت کرده باشند.

بروجردی افزود: بر اساس تصمیم دولت، آموزش عالی کشور باید تنها در دست وزارت علوم باشد و سایر وزارتخانه ها نباید دانشگاه داشته باشند. از این رو  مراکزی که وابسته به دستگاه‌های اجرایی بودند، تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه در سال 94 چهارده هزار کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود داشت، گفت: به‌منظور ساماندهی وضعیت دانشگاه جامع، تعداد کد رشته محل ها به پنج هزار و ۲۰۰ کد رشته محل کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه پایش مدرسان نیز اقداماتی انجام شده است. دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 1394 حدود۹۰ هزار مدرس داشت که اکنون این رقم به حدود ۴۰هزار نفر کاهش یافته است.

سامانه «جذب مدرسان» اجرا می‌شود

بروجردی خبر داد: دانشگاه در حال تهیه و ساماندهی سامانه «جذب مدرسان» است و  فراخوان جذب مدرسان در هفته آینده به شکل پایلوت اجرایی می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی درخصوص سطح بندی مراکز گفت: مراکزی که در سطح چهار قرار بگیرند نیز از رده مراکز علمی کاربردی خارج و دیگر قادر به پذیرش دانشجو نخواهند بود. اکنون بین ۳۰ تا ۴۰ مرکز سطح ۴ داریم که باید تا آخر این ترم مشکلات خود را حل کنند و سایر مراکز در سطح 2 و 3 قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰مرکز نوآوری در کشور مجوز فعالیت دارند، گفت: تا پایان سال ۲۰ رویداد شتاب که به کسب و کارهای نوپا منجر میشود راه اندازی میشود.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد: در تمام استان ها کلینیک های مشاوره وجود دارد. همچنین در حوزه پژوهشی ۲۳ عنوان کتاب به چاپ رسیده است، برای این موضوع اساتید توسط فراخوان انتخاب شده و ۳ داور مرکز نشر دانشگاهی این کتاب‌ها را داوری کرده اند.

وی برگزاری آزمون یکپارچه را یک گام بسیار مهم در جهت کیفیت بخشی مدرک دانشگاه جامع دانست و گفت: این اقدام سندی است که این دانش اموخته از آزمون های استاندارد با موفقیت گذر کرده است.

 

نظر شما