رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان :

بدون توجه به بازار، تولید کشاورزی داریم

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۵:۳۸:۵۶
کد خبر: ۹۳۶۳۴۵
بدون توجه به بازار، تولید کشاورزی داریم
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت:: زنجیره های بخش کشاورزی در کشور کامل نیست و متاسفانه امروز بدون توجه به بازار، تولید کشاورزی داریم، در حالیکه باید از بازار به تولید برسیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مهدی تقی پور درنشست خبری نمایشگاه کشاورزی که از  از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد،اظهار داشت:  بخش کشاورزی برای کشور تجلی اقتصاد مقاومتی است.12 درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی وچهار درصد سرمایه گذاری کشور در بخش کشاورزی و 96 درصد در بخش صنعت و خدمات است.برای اشتغال 100 نفر در بخش کشاورزی 8 میلیارد تومان نیاز داریم، در حالی که این رقم در بخش صنعت 21 میلیارد و در بخش خدمات 46 میلیارد تومان است.

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: زنجیره های بخش کشاورزی در کشور کامل نیست و متاسفانه امروز بدون توجه به بازار، تولید کشاورزی داریم، در حالیکه باید از بازار به تولید برسیم.باید به اقتضای شرایط بازارهای داخلی و خارجی با سرمایه گذاری، از بخش کشاورزی حمایت کنیم و در نهایت به این بازارها جهت دهیم.

وی در ادامه افزود : به دنبال فناوری های جدید در بخش کشاورزی هستیم و به همین منظور در حاشیه هجدهمین نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان، همایش آشنایی با پهباد در صنعت کشاورزی برگزار می شود.

محمد صادقی درپایان گفت: امسال شاخص های بخش کشاورزی در کشور و استان افزایش یافت وبرپایی نمایشگاه کشاورزی فرصت خوبی برای اقتصاد کشاورزی است تا بتواند در کنار سایر بخش ها رشد کند.

در ادامه این نشست،مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی، گفت: مشارکت ۱۲۰ شرکت فعال و ایجاد زمینه برقراری ارتباطات، شناسایی شرکت‌های فعال، آشنایی با تجربه‌ها، علوم جدید و ایجاد زمینه بازاریابی و فروش در این بخش از دیگر مزایای این نمایشگاه است.

 علی یارمحمدیان  اظهار داشت: اصفهان یکی از سه استان‌ برتر تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور است.در این نمایشگاه موضوعاتی نظیر سیستم‌های آبیاری نوین، کشت‌های گلخانه‌ای، مکانیزاسیون کشاورزی و شرکت‌های معتبر فعال همچنین نهاده‌های کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی و باغبانی در غرفه‌های مختلف در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۹ هزار مترمربع برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز