برنامه روز نخست جشنواره سینما حقیقت در اصفهان

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۰:۴۲:۲۵
کد خبر: ۹۳۶۵۷۶
برنامه روز نخست جشنواره سینما حقیقت در اصفهان
نماینده سینماحقیقت در اصفهان گفت:در روز نخست برگزاری جشنواره در اصفهان، 8فیلم درپردیس سینمایی سیتی سنتر و سوره به روی پرده می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،عادل دهدشتی اظهار داشت:امروز فیلم های قصه یک مرد(سیاوش جمالی،عطا مهراد) وماگ درایران(امین آزاد) از ساعت 15تا 17،مهمانی خداحافظی(لقمان خالدی)و فرش چین(امیرمنیری)  از ساعت 17 تا 19 وبافندگان خیال(محمدصادق جعفری) ورویای آب (محمود واعظی)از ساعت 19تا 21در پردیس سینمایی سیتی سنتر به روی پرده می رود.

وی در ادامه درباره برنامه اکران فیلم ها در سینما سوره افزود:مستندهای  پلاک 13(ریحانه ظهیری)وآتش(احسان مقدسی)از ساعت 18تا20در سینمای سوره اصفهان اکران می شود.

خلاصه فیلم:

قصه یک مرد

(سیاوش جمالی،عطا مهراد)

فیلم داستان زندگی مردی است که در کودکی دچار فلج اطفال شده و برای اثبات توانمندی معلولان کارخانه‌ای راه‌اندازی کرده که بیش از 90 درصد کارکنان آن معلول هستند.

ماگ درایران(امین آزاد)

«ماک در ایران» که در بخش کارآفرینی سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت حضور دارد، به روایت زندگی اصغر قندچی پدر صنعت کامیون ایران می پردازد که ۷۰ سال پیش شروع به تولید کامیون در ایران کرد.

مهمانی خداحافظی(لقمان خالدی)

ساختمان موروثی جلال که قطبی برای جمع شدن خانواده شهابی است، سال‌ها مرکز آموزش هنری بوده و طی 60 سال هنرمندان بسیاری را تربیت کرده است، اما در سال‌های اخیر جلال به دلیل چالش‌های خانوادگی مجبور می‌شود خانه موروثی را به فروش بگذارد.

فرش چین(امیرمنیری) 

فرش چین که  در شهر اصفهان فیلمبرداری شده، مستندی‌ است که به صنعت فرش در ابعاد جهانی نگاه می‌کند و دیجیتال مارکتینگ را جایگزینی مناسب برای شیوه سنتی و ناکارآمد تجارت فرش در صحنه رقابت‌های بین‌المللی می‌بیند.

بافندگان خیال(محمدصادق جعفری)

مستند  بافندگان خیال  روایت زندگی تعدادی نابینا است که قالیبافی می‌کنند و وقتی با هم هستند، لحظات شاد زندگی خود را می‌گذرانند.

رویای آب (محمود واعظی)

رویای آب مستندی است که داستان استارتاپ کشمون در شهر قائن در خراسان جنوبی را روایت می‌کند که سعی دارد برای بحران کم‌آبی راه‌حلی پیدا کند.

پلاک 13(ریحانه ظهیری)

محمدمعین یازده ساله دارای اختلال اُتیسم است و به صورت مداوم از خانه فرار می‌کند. مادر معین سعی می‌کند با آموزش جلوی فرار او را بگیرد، ولی پدر معین از فرارهایش خسته شده و قصد دارد با قانع کردن همسرش بگذارد معین فرار کند تا شاید بتوانند دلیل فرارهایش را پیدا کنند.

آتش(احسان مقدسی)

مستند آتش، حکایت مراسمی به نام پولکه‌گردانی است که ماه محرم هر سال در یکی از دهات اطراف «عجب‌شیر» واقع در 85 کیلومتری شهر تبریز اجرا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز