معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان:

آلودگی هوا رفع خواهد شد/۲۵۰هزار نفر با تاکسی اینترنتی سفر می‌کنند/۳۰۲ میلیارد تومان خسارت اغتشاشات اخیر

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۲:۱۸:۲۶
کد خبر: ۹۳۸۲۱۲
آلودگی هوا رفع خواهد شد/۲۵۰هزار نفر با تاکسی اینترنتی سفر می‌کنند/۳۰۲ میلیارد تومان خسارت اغتشاشات اخیر
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: قانون هوای پاک مصوبه مجلس است که قوانینی را تصویب کرده و به هر ارگان مسئولیتی داده است که اگر همه قوانین را رعایت کنند آلودگی هوا رفع خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، داریوش امانی در نشست خبری با عنوان تشریح رویداد های قصه آدم و هوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در یک سالگی رویداد بزرگ قصه آدم و هوا  هستیم و در این دو هفته ای که در سمت معاونت حمل و نقل فعالیت دارم تصمیم دارم اقدامات بزرگی برای این رویداد بزرگ انجام شود.
وی ادامه‌ داد: سل گذشته قصه آدم و هوا در شهرداری مرکزی اجرا شد اما امسال مدیران شهری مناطق درگیر ماجرا شده اند و بحث حمل و نقل ترافیک بحث یک بعدی نیست بلکه باید از همه دستگاه ها برای این رویداد استفاده بکنیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان افزود: قانون هوای پاک مصوبه مجلس است که قوانینی را تصویب کرده و به هر ارگان مسئولیتی داده است که اگر همه قوانین را رعایت کنند آلودگی هوا رفع خواهد شد.
امانی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد بودجه برای حمل و نقل شهری اختصاصی داده شده است، گفت: بخشی از این بودجه هزینه تعمیر و بازسازی اتوبوس ها شده است و با برنامه ریزی های انجام شده خطوط بی ار تی افزایش پیدا خواهد کزد، همچنین بازسازی هزار تاکسی از جمله اتفاقاتی است که تا پایان سال انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت های ترافیکی نیازمند زیر ساخت است، تصریح کرد: ساخت خیابان و پل و تقاطع هم سطح تا مدتی جوابگوی کنترل ترافیک است، باید سعی کنیم از تمام سیستم های نرم افزاری هوشمند برای کنترل ترافیک استفاده کنیم.
امامی افزود: شهر اصفهان امروزه به کارگاه حمل و نقل تبدیل شده است و دو پروژه بزرگ در اصفهان داریم که کلید خورده است اولین آنها رینگ حفاظتی است که باعث میشود کامیون ها و اتوبوس های برون شهری را در شهر اصفهان نداشته باشیم، همچین اگر اعتبارات به درستی جذب شود در پایان دوره شهرداری زیرساخت خط دو مترو را فراهم خواهیم کرد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه هدف معاونت حمل و نقل تبدیل خودرو های شخصی به حمل و نقل عمومی‌است، تصریح کرد: امسال برای اولین بار نشستی را با دانشگاهیان گذاشتیم و یکی از برنامه ای حمل و نقل ترافیک بر قراری ارتباط با شرکت های دانش بنیان است.‌
امانی گفت: در شهر اصفهان ۲۵۰هزار نفر با تاکسی های اینترنتی سفردارند و با حجم انبوهی از استقبال تاکسی های اینترنتی همراه هستیم، اصفهان جز شهر هایی بود که تاکید زیادی بر روی شیوه نامه داشته است و باید تاکسی های اینترنتی تمام بحث های حمل و نقل را با شهرداری هماهنگ کرده و بخشی از هزینه را به شهرداری پرداخت کنند و به زودی قراردادی با شرکت های تاکسی اینترنتی امضا خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش کرایه تاکسی ها ادامه داد: شکایتی در این مورد نبوده است و افزایش معنا داری در ارتباط با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها نداشته ایم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به خسارت های اغتشاشات اخیر گفت: ۳۰۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و ۲۸ دستگاه اتوبوس به کلی نابود شده است.
 
خط ۲ مترو پیشرفت خوبی داشته است
در ادامه مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری گفت:ابر پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان با برآورد اولیه ۱۲هزار میلیارد تومان در شهر اصفهان آغاز شده و پیشرفت خوبی تا کنون داشته است، خط دوم قطار شهری از خیابان زینبیه شروع شده و با ۱۶ ایستگاه به خیابان کهندژ می‌رسد. در نظر داریم ۱۲ ایستگاه را تا پایان سال عملیاتی کنیم.
 
کیف پول الکترونیکی رونمایی می‌شود
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به رویداد های برگزار شده در حوزه تاکسیرانی گفت: پنج رویداد در حوزه تاکسیرانی به ثمر خواهد نشست، یکی از این مباحث کیف پول الکترونیکی است که در این ماه افتتاح خواهد شد و تحول عظیمی در بیزینس  پول‌خورد، حمل و نقل مسافران و سرعت کار تاکسی رانی خواهد گذاشت. همچنین ناوگان تاکسی رانی تعویض خواهد شد و پیش بینی تعویض هزار دستگاه را داشته ایم که به بهبود فضای شهر و ناوگان کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: چند مکان آموزشی  اصلی شهر در اختیار ناوگان تاکسیرانی قرار خواهد گرفت و رانندگان همراه خانواده ها حضور پیدا خواهد کرد و رفتار های آموزشی تاکسی رانی به آنها آموزش داده خواهد شد.
منوچهری از تبلیغات درون و برون تاکسی خبر داد و گفت: مجوز تبلیغ درون و برون تاکسی دریافت شده است و پیام های تبلیغی که به بیزینس شهر کمک می‌کند بر روی سقف تاکسی ها و همچنین مباحث ترافیکی در داخل ماشین تبلیغ خواهد شد.
 
رکورد مسافران خط بی آر تی شکسته شد
مدیر عامل سازمان شرکت اتوبوس رانی اصفهان و حومه اظهار کرد: ۳۰ دستگاه  در اغتشاشات کاملا از بین رفت  و ۱۳۳ دستگاه آسیب دید اما‌ توانستیم بخشی از این خسارت ها را با فاصله زمانی خیلی کم رفع کنیم.
وی با بیان اینکه جابجایی مسافران به بیش از ۶۰۰ هزار نفر مسافر رسیده است، گفت: با توجه به مشکلات اخیر در حال حاضر امکان افزایش ناوگان را نخواهیم داشت اما اتوبوس های تعمیر شده به ناوگان اضافه خواهد شد همچنین تا پایان سال جاری ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه خواهد شد.
وی همچنین از جابجایی رکورد مسافرین خط تندرو خبر داد و گفت: رکورد جابجایی مسافر تند رو را گذرانده ایم و یکصد و ۶۰ مسافر جا به جا شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز