وزیر صمت:

صادرات پیشگام تولید ملی و رونق تولید است

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۲۰:۴۳:۳۲
کد خبر: ۹۳۸۷۲۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال پیشگام تولید ملی و رونق تولید صادرات است، صادرات یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رحمانی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از صادر کنندگان برتر استان اصفهان اظهار کرد: امروز صادرات ما از نظر وزنی ۱۷ درصد نسبت به هشت ماهه قبل افزایش داشته است، اگر این هشت ماهه را با سال ۹۶ مقایسه کنیم افزایش داشته است اما در مقایسه با سال ۹۷ صادرات از لحاظ وزنی افزایش داشته است.

وی ادامه‌داد: امروز یکی از وظایف مهم ما بعد حفظ و مراقبت از تولید، محور توسعه صادرات است. فعالیت هایی که لازم است ما انجام دهیم همین فعالیت های روزمره ترویجی و توسعه زیربنایی است که انجام داده ایم و در و توجه به وضعیت کنونی دولت صندوق ضمانت صادرات ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داشته است.

وزیر صمت افزود: در روزهای اخیر با صندوق توسعه ملی تفاهم نامه ای امضا کرده ایم و دو هزار میلیارد تومان بودجه از آنها دریافت شده است، امسال روز صنعت و صادرات را به تعویق انداخیتم و رسانه ها خیلی انتقاد کرده بودند اما در واقعیت برنامه این بود که من از اتاق بازرگانی خواسته بودم این برنامه را برگزار کند و با توجه به تمام  انتقاد ها به دلیل وقفه در اجرای برنامه مسر بودم که اتاق بازرگانی این روز را جشن بگیرد و این اتفاق افتاد.

رحمانی با بیان اینکه تشکل ها باید وارد صادرات شوند، تصریح کرد: دولت فقط صادرات نفت و ... را انجام می‌دهد اما صادرات دیگر اقلام نیازمند ورود تشکل ها دارد، اگر نفت نبود امروز چگونه کشور را میشد اداره کرد؟؟ غیر از این بود که باید با مالیات کشور را مدیریت می‌کردیم؟؟ باید صادرات را حفظ کرد و توسعه داد.‌

وی افزود: امسال پیشگام تولید ملی و رونق تولید صادرات است، صادرات یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. امسال ذیل توسعه صادرات چند برنامه داریم که یکی از آنها کشور های همسایه است که فرصتی برای ایران تلقی می‌شود، ۱۵ کشور همسایه داریم که پارسال ۲۴ میلیارد دلار صادرات داشته ایم و خیلی آرمانی فکر نکرده تیم و نسبت به سال گذشته که صادرات ۲ درصد بوده است تا سال ۱۴۰۰ به ۴درصد افزایش پیدا خواهد کرد که ۴۸میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز