سورنا ستاری:

شهرداری اصفهان با استارتاپ ها همکاری کند

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۷:۴۲:۱۸
کد خبر: ۹۳۹۴۶۳
شهرداری اصفهان با استارتاپ ها همکاری کند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همکاری استارت آپ ها با شهرداری می‌تواند کسب درآمد خوبی برای شهرداری ها به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ سورنا ستاری بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای علم و فناوری و کارگروه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان اظهار کرد: من همیشه معتقد هستم یک بچه پولدار نمی‌تواند کارآفرین شود و همینطور اقتصاد دانش بنیان را نیز نمی‌توان با پول پیش برد.

وی‌ ادامه‌ داد: تصور من این است که پیشرفت درون زاست و نمیتوان از بیرون  پیشرفت را به کشور وارد کرد،بلکه باید اکوسیستم مورد نیاز برای پیشرفت ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه دولت فراهم کردن زیر ساخت لازم برای پیشرفت است، گفت: پارک فناوری گونه ای است که دولت زمین را فراهم می‌کند به بخش خصوصی واگذار می‌کند اما زمانی که از منطقه ویژه علم و فناوری صحبت می‌کنیم منظور این است که کاملا توسط بخش خصوصی اداره شود.

ستاری تصریح کرد: در منطقه علم و فناوری باید آزادی را به بخش خصوصی داد تا هرکسی با هر ایده ای بتواند فعالیت کند.

وی با اشاره به اهمیت شهرداری ها در ایجاد منطقه علم و فناوری گفت: در وزارت کشور به عنوان نمونه تاکسی های اینترنتی را به درآمد شهری وصل کردیم که میزان یک و نیم درصد کرایه را به شهرداری پرداخت کنند و این کار باعث افزایش درآمد شهری شد. همکاری استارت آپ ها با شهرداری می‌تواند کسب درآمد خوبی برای شهرداری ها به همراه داشته باشد.

در این نشست تفاهم نامه ارائه خدمات مالی از استارتاپ ها و پژوهشکده های دانشگاه صنعتی به مبلغ ۷ونیم میلیارد تومان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار اصفهان و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید.

 

 

نظر شما