هوای اصفهان سالم است

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۲:۴۲:۰۹
کد خبر: ۹۴۰۱۵۱
هوای اصفهان  سالم است
بر اساس شاخص لحظه‌ا،ی هوای اصفهان با میانگین ۶۸ در وضعیت سالم قرار گرفته است.

 

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،باتصمیم شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای مدیریت بحران استانداری اصفهان مبنی بر تعطیلی مدارس طی امروز و فردا، کاهش تردد خودرو‌ها و همچنین فعالیت صنایع آلاینده، کیفیت هوا در ساعات اولیه صبح امروز بهبود یافت.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۱۳۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز جمعه گذشته به سبب پایداری جوی و ریزش هوای سرد و خشک شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها فراهم است و این پدیده تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۵۸، خیابان استانداری روی عدد ۱۵۷، خیابان پروین و بزرگراه خرازی روی عدد ۱۲۰ و خیابان دانشگاه روی عدد ۱۳۰ گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در دیگر شهر‌های استان از جمله کاشان با میانگین ۱۰۹ و سجزی با میانگین ساعتی ۱۲۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در شاهین شهر با میانگین ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

امروز هوای نجف آباد و مبارکه به ترتیب با میانگین ۶۸ و ۷۵ در وضعیت سالم قرار دارد.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهر‌های خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در چهارماه ماه گذشته قطع است و از داده‌های آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

نظر شما