استانداراصفهان :

تشکیل پنجره واحد مجازی برای ارتقای سرمایه گذاری استان/آلودگی هوا حل شدنی است

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۲:۲۵:۱۷
کد خبر: ۹۴۰۱۷۳
تشکیل پنجره واحد مجازی برای ارتقای سرمایه گذاری استان/آلودگی هوا حل شدنی است
استاندار اصفهان گفت: با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت با استفاده از پتانسیل های علمی موجود در دانشگاه ها، بسیاری از مشکلات از جمله آلودگی هوا حل شدنی است

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،  عباس رضایی در هشتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان،ضمن ابراز  خرسندی از تلاش های اتاق در راستای برقراری تعامل هدفمند میان صنعت و دانشگاه و تسری و تعمیم یکپارچگی میان علم، صنعت، تجارت و تولید را اتفاق بسیار ارزشمندی دانست.

وی تاکید کرد: با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت با استفاده از پتانسیل های علمی موجود در دانشگاه ها، بسیاری از مشکلات از جمله آلودگی هوا حل شدنی است.

استاندار اصفهان از سفر قریب الوقوع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اصفهان خبر داد و خواستار تشکیل کمیته ای برای احصا و جمع بندی مباحث مربوطه شد.

وی افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده، وضعیت استان اصفهان در حوزه های مختلف در سال جاری رو به بهبود بوده و این امر حاصل همراهی و هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی استان است.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین خواستار تشکیل کمیته ای توسط مدیران اجرایی به منظور رفع مشکلات سرمایه گذاران استان و  تشکیل پنجره واحد مجازی در این خصوص شد و افزود: جایگاه ایران و اصفهان باید در حوزه سرمایه گذاری ارتقا یابد و در همین راستا روند جذب سرمایه گذاری خارجی نیز باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت: امروز به دلیل اهمیت تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه و به مناسبت هفته پژوهش، امضای تفاهم نامه میان سه دانشگاه و سه شرکت صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

مسعود گلشیرازی،تنها راه برون رفت از مشکلات پیش روی صنعت را، برقراری جریان دانش در واحدهای اقتصادی و صنایع دانست .

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در اصفهان متولی واحدی ندارد، خواستار برنامه ریزی مناسب در این زمینه و مشخص شدن سهم بخش های دولتی و خصوصی در سرمایه گذاری برای سال آینده شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه با همت مدیران دستگاه های اجرایی، روند اصفهان از شیب منفی در شاخص های کسب و کار در سال جاری خارج شده است، افزود: با وجود این، لازم است این روند در بدنه اجرایی استان حفظ شود تا به روحیه بخشی در بدنه اقتصادی استان منجر شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان  همچنین برنامه ریزی دقیق و جزء به جزء برای چاره اندیشی در خصوص راهکارهای متناسب سازی میزان تولید و صادرات استان را از مهم ترین اقدامات دستگاه های اجرایی  و مشخص کردن برنامه سال آتی در این زمینه بیان کرد.

گلشیرازی استان اصفهان را در نرخ تشکیل سرمایه، پرچالش ترین استان کشور دانست و تصریح کرد: این امر به دلایلی چون مهاجر پذیری زیاد و صنعتی بودن استان حادث شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت مدیریت چالش های اجتماعی از طریق سرمایه گذاری تاکید کرد و خواستار احصای پروژه های مناسب سرمایه گذاری برای سال آینده، درنظر گرفتن زمین، صدور مجوز بدون نام در دستگاه های مختلف استان و همچنین در نهایت، آماده سازی طرح فرایند فراخوان سرمایه گذاران شد.

وی در ادامه خواستار ایجاد فرمول مبدل در حوزه سرمایه گذاری شد و تصریح کرد: با این اقدام می توان نرخ تشکیل سرمایه در اصفهان را ارتقا بخشید و باید گفت که تنها راه رفع معضل اشتغال استان، افزایش نرخ سرمایه گذاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز