مکان شهرک صنایع دستی اصفهان مشخص شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۱:۳۵:۰۴
کد خبر: ۹۴۰۶۴۳
مکان شهرک صنایع دستی اصفهان مشخص شد
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از احداث شهرک صنایع دستی در این شهر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،محمد مجیری  اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل احداث شهرک صنایع دستی اصفهان ابتدای جاده رضوان رو به روی باغ بین‌المللی گل و گیاه ارغوان جانمایی شده است.

 

وی ادامه داد: در حاشیه میدان امام (ره) و بازار اصفهان برخی تولیدکنندگان صنایع‌دستی محل فعالیت پُرخطری از جمله آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی در مجاورت بافت تاریخی شهر دارند که برای نجات دادن هسته مرکزی شهر از خطرات زیست محیطی و نیز آتش سوزی و ایجاد فضای توریستی و گردشگری احداث شهرک صنایع دستی اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای احداث شهرک صنایع دستی حدود ۶۷ هکتار زمین در نظر گرفته شده است، افزود: حدود ۴۷ هکتار از این عرصه برای فضای سبز و جنگل‌کاری و ۲۰ هکتار برای بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

او گفت: شهرک صنایع دستی و هنر شهر اصفهان به صورت یک محل توریستی احداث می‌شود که در بخش اول گالری‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه تولیدات و در لایه دوم واحد‌های تولیدی مستقر می‌شود به صورتی که گردشگران از نزدیک با واحد صنفی ارتباط برقرار کرده و فرآیند تولید صنایع دستی را از نزدیک شاهد باشند.

مجیری خاطرنشان کرد: در مقابل عرصه در نظر گرفته شده برای احداث شهرک صنایع دستی اصفهان یک فضای گردشگری وجود دارد که همراه با ۴۷ هکتار عرصه فضای سبز شهرک می‌تواند فضای مناسبی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد کند.

او با بیان اینکه مسئولان اتحادیه صنایع دستی شهر اصفهان درخواستی مبنی بر توجه به برخی زیرساخت‌ها در این شهرک را ارایه کرده‌اند، اظهار کرد: اکنون پیگیری‌های لازم برای دریافت مصوبات کمیسیون ماده پنج برای احداث شهرک صنایع دستی در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز