هوای اصفهان باوجود تعطیلی مدارس ناسالم است

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۰:۱۳:۲۵
کد خبر: ۹۴۱۰۹۱
هوای اصفهان باوجود تعطیلی مدارس ناسالم است
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

هم اکنون و بر اساس شاخص لحظه‌ای هوای این کلانشهر با میانگین ۱۱۲ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز چهارشنبه نیز مدارس اصفهان برای پنجمین روز متوالی به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان پایداری جوی و سکون هوا تا پایان وقت امروز ادامه دارد و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها فراهم است، اما از روز پنجشنبه با ورود موج ناپایدار وضعیت کیفی هوای اصفهان بهبود خواهد یافت.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله خیابان استانداری روی عدد ۱۶۰، خیابان پروین روی عدد ۱۳۴، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۲۴ و خیابان دانشگاه روی عدد ۱۴۱ گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در دیگر شهر‌های استان از جمله کاشان با میانگین ۱۳۴ و شاهین شهر با میانگین ۱۴۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی، مبارکه و نجف آباد به ترتیب با میانگین ۸۶، ۵۹ و ۸۲ در وضعیت قابل قبول "سالم" است.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهر‌های خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در چهارماه ماه گذشته قطع است و از داده‌های آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

نظر شما