معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

جمع آوری پسماند خشک با استفاده از فناوری اسنپ

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۱:۵۱:۰۴
کد خبر: ۹۴۱۵۲۴
جمع آوری پسماند خشک با استفاده از فناوری اسنپ
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سیستم یا اپلیکیشنی شبیه اسنپ در حال طراحی است تا مردم برای جمع آوری پسماند خشک یا قابل بازیافت خود درخواست بدهند، پس از این تماس خودروی مورد نظر سریعا در محل درخواست شهروند برای جمع آوری زباله حضور می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،‌معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با حضور در اداره ارتباطات مردمی 137 به طور مستقیم پاسخگوی تلفنی مسائل، مشکلات و درخواست های شهروندان مناطق مختلف اصفهان شد.

 

حسین امیری در حاشیه این پاسخگویی با بیان اینکه بیش از 48 درصد تماس های گرفته شده با اداره 137 شهرداری مربوط به حوزه خدمات شهری است،‌ اظهار کرد: خدمات شهری حوزه ای بسیار وسیع است و همکاران من در این حوزه به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به شهروندان اصفهانی هستند.

 

وی تصریح کرد: اقدامات خدمات شهری مانند رفت وروب، جمع آوری زباله، فضای سبز، مبلمان شهری، سدمعبر، زیباسازی و ... برای مردم ملموس بوده و در سطح شهر به خوبی حس می شود؛ بنابراین اگر یک روز این کارکردها دچار وقفه شود باعث واکنش مردم و تماس آنها با اداره 137 می شود که البته همکاران ما نیز موظف به پیگیری درخواست های مطرح شده از سوی شهروندان به صورت 24 ساعته هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان به عنوان شهری نمونه و الگو باید دارای بهترین شاخص های خدمات شهری باشد، ادامه داد: به هیچ عنوان در خدمات رسانی به شهروندان نمی توان شهر اصفهان را با شهرهای دیگر مقایسه کرد، این شهر  باید با شهرهای بزرگ دنیا مقایسه شود، این موضوع هم خواسته شهروندان و هم خواسته مدیران شهری است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهری باید تلاش کنند تا خدمات ارائه شده به شهروندان برای افزایش رضایتمندی ها ارتقاء پیدا کند، اضافه کرد: کار شبانه روزی و پاسخگویی مناسبی در اداره 137 برای افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری انجام می شود، سنجش و پالایش پیام ها و پیگیری به روز درخواست های مردم از طریق این اداره موجب رفع مشکلات مردم می شود که جا دارد از همکارانمان در این اداره تشکر کنیم. با این وجود باید به سمتی حرکت کنیم که میزان تماس های مردم در حوزه خدمات شهری کاهش پیدا کند.   

امیری با اشاره به تماس های مردمی پیرامون حوزه خدمات شهری، گفت: زمین های بدون حصار، سدمعبر و تجاوز به حقوق عامه مردم، رفت و روب، نظافت و ... از جمله درخواست های عمده مردم بود که دستور پیگیری برای رفع مشکلات و درخواست های آنها به بخش های مختلف خدمات شهری داده شد و قرار است نتایج این موارد از اداره 137 شهرداری گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره طرح جمع آوری پسماند با استفاده از فناوری های جدید، افزود: لازم است استفاده از روش های نوین در حوزه خدمات شهری در دستور کار قرار بگیرد بنابراین سیستم یا اپلیکیشنی شبیه اسنپ در حال طراحی است تا مردم برای جمع آوری پسماند خشک یا قابل بازیافت خود درخواست داده و خودروی مورد نظر سریعا در محل درخواست شهروند حضور پیدا کرده و نسبت به جمع آوری زباله اقدام کند. این کار باعث می شود شهروندان کمتر به ایستگاه های ثابت دریافت پسماند مراجعه کنند. جلسات کارشناسی و هماهنگی با مسئولین مربوطه در حال برگزاری است تا در یکی از مناطق این موضوع به صورت آزمایشی اجرا شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت و اطلاعات مرکزی این فناوری در سازمان پسماند قرار می گیرد، گفت: این اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی های همراه است و همانند سیستم اسنپ مردم با آن تماس گرفته و درخواست خود را مطرح می کنند، نزدیکترین خودرو به درخواست های مردم در محل حضور پیدا می کند و نسبت به جمع آوری زباله های قابل بازیافت اقدام می کند، این زباله قابل باید به میزان قابل توجهی باشد تا نسبت به سوختی که خودرو مصرف می کند به صرفه باشد.

وی تاکید کرد: قرار نیست برای راه اندازی این سیستم هزینه ای از مردم گرفته شود بلکه با روش های تعریف شده مانند شارژ اصفهان کارت و ... سعی می شود مردم نسبت به این کار تشویق شوند. در صورت دریافت بازخوردهای مناسب پس از اجرای طرح آزمایشی سعی می شود این موضوع به تمام شهر توسعه پیدا کند. تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شده و امیدواریم ظرف یک ماه آینده این کار در یکی از مناطق شهر اصفهان به صورت پایلوت اجرا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز