امام جمعه اصفهان:

به زودی پاسخی در خور شأن ترامپ به می دهیم/ رسیدگی به فقرا در زمان کنونی یکی از وظایف روحانیت است

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۲۱:۰۷:۱۳
کد خبر: ۹۴۶۷۳۲
به زودی پاسخی در خور شأن ترامپ به می دهیم/ رسیدگی به فقرا در زمان کنونی یکی از وظایف روحانیت است
امام جمعه اصفهان گفت:ان‌شاءالله به زودی پاسخ در خور شأن ترامپ ملعون پلید و اصحاب او که از همه ملعونان پلیدترند و به هیچ واقعیتی و حتی قانون‌هایی مثل حقوق بشر که خودشان مصوب کردند و ادعا دارند معتقد نیستند از سوی پروردگار و با امداد‌های غیبی خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گردهمایی دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر مناطق پانزده‌گانه اصفهان ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: وقتی انسان این شور و هیجان را به خاطر شهادت این شهید عزیز و بزرگوار در نقاط مختلف کشور و جهان می‌بینید به یاد آیه ۹۶ سوره مریم می‌افتد که می‌فرماید: دل‌ها دست خدا است و وقتی انسان ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام داده باشد خداوند محبت او را در دل بقیه انسان‌ها قرار می‌دهد و در نظر خلق و حق محبوب می‌گرداند.

وی در ادامه افزود: فلسفه محبت به اهل بیت (ع) و بقیه بزرگان دین نیز همین است، این که یادشان فراموش نمی‌شود و همواره در دل انسان‌های پاک هستند به همین دلیل است که ان‌شاءالله خداوند روح این شهدا را با حضرت زهرا (س) و حضرت اباعبدالله (ع) محشور کند و به ما توفیق دهد که راه این بزرگوار را ادامه دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ان‌شاءالله به زودی پاسخ در خور شأن ترامپ ملعون پلید و اصحاب او که از همه ملعونان پلیدترند و به هیچ واقعیتی و حتی قانون‌هایی مثل حقوق بشر که خودشان مصوب کردند و ادعا دارند معتقد نیستند از سوی پروردگار و با امداد‌های غیبی خواهد گرفت.

 

آیت الله طباطبائی نژاد در ادامه با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در امر احیاء امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: کسانی که به دنبال احیاء این واجبات الهی هستند باید از ظرفیت و استعداد جوانان بهره بگیرند؛ همچنین دولتمردان با استفاده از این ظرفیت، می‌توانند مشکلات مردم را ساماندهی کنند.

او با بیان اینکه روحانیون در احیا امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند، افزود: همه مردم نسبت به این واجب الهی مسئول هستند و باید بر یکدیگر نظارت داشته باشند و جلوی کار بد را بگیرند و نسبت به کار خوب تشویق داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: احیاء امر به معروف فقط این نیست که همه بدانند امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است، بلکه به نظر بنده احیاء آن به اجرای این دستور الهی است و فقط دانستن و باور داشتن لزوم این واجب الهی کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مدارا کردن و محبت کردن به مردم در امر به معروف و نهی از منکر گفت: اسلام درباره مدارا کردن با مردم سفارش زیادی دارد؛ همه ما بر اساس دستورات دینی نسبت به راهنمایی یکدیگر وظیفه داریم و باید این وظیفه، با محبت و مدارا همراه باشد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه ایران اسلامی «امّ القری» سایر کشور‌های مسلمان است، یادآور شد: ایران اسلامی همچون مادری برای کشور‌های اسلامی است که اگر مسلمانی گرفتار شد بتواند به ما روی بیاورد و ما از آن استقبال کنیم.

او با انتقاد از رفتار‌های نامناسب برخی از مردم نسبت به افغانستانی‌های مقیم ایران تصریح کرد: متأسفانه برخی نسبت به افغان‌ها با رفتار نامناسب برخورد می‌کنند که باید اصلاح شود؛ بسیاری از شهدای مدافع حرم از افغان‌ها هستند، آنان مسلمان هستند و نباید تفاوتی میان برادران دینی وجود داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به فقرا و نیازمندان در شرایط بد اقتصادی بر همه افراد توانمند لازم است، گفت: رسیدگی به فقرا در زمان کنونی یکی از وظایف روحانیت است؛ البته روحانیون این رسیدگی را با کمک خیران باید انجام دهند.

در ابتدای این دیدار دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر مناطق پانزده‌گانه اصفهان به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز